خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفار استان تهران خبر داد:

ساماندهی 12 هزار انشعاب غیرمجاز آب در سطح روستاهای استان تهران/ کاهش 5 درصدی هدررفت آب در روستاهای استان

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۴۲۸

مدیرعامل آبفاراستان تهران از کاهش 5 درصدی هدررفت آب در سطح روستاهای استان تهران خبر داد و گفت: از میان 25 هزار انشعاب غیرمجاز روستاهای استان تهران تاکنون حدود 12 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی، ساماندهی و به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رضا پوررجب با تاکید بر اینکه در حال حاضر تأمین آب 160 هزار مشترک در 418 روستای استان تهران از طریق 14 اداره زیر مجموعه این شرکت صورت می‌گیرد، عنوان کرد: پرجمعیت ترین روستاهای کشور در استان تهران قرار دارد و مهاجرپذیر بودن این روستاها سختی کار را برای ما دوچندان کرده است.

وی سیاست کلی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی را تأمین آب پایدار برای مشتریان دانست و افزود: از تمام ظرفیت‌مان برای تحقق این هدف استفاده می‌کنیم و کارهای تحقیقاتی زیادی نیز در این باره انجام گرفته است.

مدیرعامل آبفار استان تهران یکی از برنامه‌های مهم در شرکت را تکمیل مجتمع‌های آبرسانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 28 مجتمع تکمیل و در حال فعالیت هستند و به 220 هزار نفر جمعیت از طریق این مجتمع‌ها آبرسانی می‌شود.

پوررجب افزود: یکی از برنامه‌های آبفار استان تهران وصل کردن تک روستاها به این مجتمع‌هاست تا کنترل و کیفیت آبرسانی ارتقاء یابد که در این راستا طی سال جاری نیز 12 مجتمع آبرسانی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی تکمیل شده و 111 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی چالش اصلی پیش روی شرکت را فرسودگی لوله ها و شبکه توزیع عنوان کرد و گفت: هم اکنون دو هزار و 286 کیلومتر شبکه توزیع در اقطار و انواع مختلف در سطح روستاهای استان وجود دارد که با توجه به امکانات و دانش سال‌های دور کارسازی شده است.

مدیرعامل آبفار استان تهران ادامه داد: هم اکنون این شبکه‌ها بر اثر گذر زمان فرسوده و  آسیب دیده شده است که البته با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است سالیانه 50 الی 60 کیلومتر از این شبکه‌ها مورد بازسازی قرار گیرد.

پوررجب خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته هدررفت آب از 43 درصد به 38 درصد کاهش یافته است و در واقع آبفار استان تهران موفق شده پنج درصد از هدررفت آب خود را کنترل کند و براساس برنامه ریزی صورت گرفته این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به 30 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل آبفار استان تهران تصریح کرد: یکی دیگر از معضلاتی که شرکت با آن روبروست مربوط به انشعاب های غیر مجاز است که با بررسی‌های انجام شده روستاهای استان تهران 25 هزار انشعاب غیر مجاز دارد که تاکنون توانسته‌ایم 12 هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شده را ساماندهی کرده و تبدیل به مجاز نماییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز