خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان تهران خبر داد:

طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی آب تهران از نهادهای دولتی و نظامی

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۳۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که وظیفه ما تامین آب شرب ۱۴ میلیون نفر در تهران است، گفت: ما در چهار سال گذشته ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آب و فاضلاب در استان تهران هزینه و در همین مدت حدود ۵۵۰۰ کیلومتر شبکه‌های آب و فاضلاب اجرا کرده‌ایم‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد پرورش در نشست خبری که به مناسبت سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب برگزار شد، افزود: در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت تصفیه فاضلاب ۵۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز بود و در پایان کار آن دولت به ۹۰۰ هزار مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با اشاره به اجرای طرح سلامت گفت: با توجه به مباحث عدالت و کیفیت آب، با وجود مناسب‌بودن کیفیت آب جنوب تهران، کیفیت جنوب تهران را با پروژه‌ای که به بهره‌برداری رسید، ارتقا دادیم.

او اعلام کرد: در طراحی شبکه، کیفیت لازم برای پایداری کیفیت در سال‌های آینده نبود و پس از حدود ۴۰ سال این زیرساخت برای ارتقای کیفیت آب اجرا شد؛ اما پروژه قمر بنی‌هاشم باید تکمیل شود.

پرورش با بیان این‌که «باید تهران، پایتخت ایران را به سمت اسکادا و فناوری‌های هوش مصنوعی ببریم»، تصریح کرد: برای این کار درخواست ۱۰۰ میلیون یورو فاینانس کرده‌ایم و ۱۱ شرکت نیز آمادگی خود را برای مشارکت در این پروژه اعلام کرده‌اند..

فاضلاب تهران ۳۰۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که با شعار «فاضلاب تهران ۱۴۰۰» در سال ۱۴۰۰ فاضلاب تهران تکمیل می‌شود، گفت: از ۸۵۰ میلیون مترمکعب فاضلاب، ۱۵۰ میلیون از پساب به فضای سبز، ۴۰۰ میلیون از پساب به آبخوان و ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون مترمکعب به کشاورزی اختصاص داده می‌شود و در حال حاضر ۳۰۰ میلیون متر مکعب از فاضلاب پوشش داده شده است. نهضت ما ساخت تصفیه‌خانه‌ها در چهار سال پیش ‌روست.

او افزود: ما برای ادامه خدمات باید از سرمایه و توان بخش خصوصی استفاده کنیم. باید تا سال ۱۴۰۰، سالانه 3000 میلیارد تومان و در مجموع ۱۵هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم که برای این امر هم نیاز به سرمایه خارجی و هم سرمایه بخش خصوصی ایران و دولت هست.

پرورش با اشاره به بحث مدیریت مصرف گفت: در شرکت، دفتر توسعه پایدار را ایجاد کرده‌ایم و تمام برنامه‌های ما بر اساس توسعه پایدار است‌. تلاش می‌کنیم ۹۰ مگاوات در حوزه خود از طریق فاضلاب، برق تولید کنیم. ‌در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب با استفاده از بیوگاز فاضلاب هفت مگاوات برق تولید می‌کنیم.

تصفیه‌خانه‌ها با بودجه دولت ۳۰ سال زمان می‌برد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که «بسیاری از تصفیه‌خانه‌ها ردیف مالی ندارد و اگر قرار باشد مانند گذشته با اعتبارات دولتی اجرا شود نیاز به ۳۰ سال زمان است»، تصریح کرد: ما مدل مالی‌ای را طراحی کرده‌ایم که پروژه‌ها را به‌سرعت اجرا کنیم.

پرورش توضیح داد: در یک مدل مالی دو میلیارد دلار به ارزش ۸۰۰۰ میلیارد تومان می‌توانیم سرمایه برای اجرای پروژه‌های فاضلاب شهرهای اطراف پایتخت جذب کنیم. ۶۰۰ میلیون دلار از بانک زیرساخت آسیایی اعتبار می‌گیریم و در قرچک، رباط کردیم، ورامین و ... ۸۰۰ هزار مترمکعب تصفیه‌خانه فاضلاب اجرا می‌کنیم.

پرورش با اشاره به حوزه توزیع آب نیز با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط قانونی برای برخورد، امکان توزیع لوازم کاهنده، انجام اصلاحات ابزاری گفت: اگر ساختمان‌های جدیدالاحداث از لوازم کاهنده استفاده نکنند مجوز به آن داده نمی‌شود.

پروژه رینگ تهران اولویت ما برای اجراست

پرورش با تاکید بر این‌که «پروژه رینگ تهران اولویت ما برای اجراست و مشکل پیمانکار و تجهیرات نداریم»، افزود: مشکل، وجود معارضات نظامی، انتظامی و دولتی و خصوصی است که سرعت اجرای پروژه را کم می‌کند.

هنرمندان به یاری ما بیایند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با انتقاد از کم‌کاری بخش هنر و نبود فیلم‌هایی در مورد آب، گفت: باید ببینیم چشم‌انداز ۲۰ساله چیست. باید به سمتی برویم که هنر و فرهنگ را وارد صنعت آب کنیم.

قیمت آب بسیار پایین است/ طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی آب تهران از نهادهای دولتی و نظامی

مدیرعامل آبفای استان تهران با تاکید بر این‌که «قیمت آب نسبت به هزینه‌ها بسیار پایین است»، تصریح کرد: در واقع اگر اقتصاد آب درست شود، کیفیت آب درست می‌شود. با همین تعرفه اندک هم اگر بتوانیم پول آب را بگیریم؛ خوب است. اکنون حدود ۱۶۰میلیارد تومان از سازمان‌های دولتی و نظامی طلبکاریم که اگر بتوانیم بگیریم بسیار اثرگذار است.

پرورش تصریح کرد: مردم با ذوق و شوق هزینه آب بسته‌بندی را می‌دهند؛ اما حاضر نیستند پول آب باکیفیت تهران را پرداخت کنند. ما مردم را به سمت بنگاه‌داری آب ترغیب می‌کنیم؛ اما تا اقتصاد آب درست نشود، به شرایط پایدار نمی‌رسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز