خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی لرستان خبرداد:

تشریح علت آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان ‌چگنی/ عاملان آتش‌سوزی شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۴۰۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از بازداشت عاملان آتش‌سوزی اخیر شهرستان چگنی خبر داد.

به گزارش ایلنا، شیرزاد نجفی با اعلام این خبر گفت: یک فقره آتش‌سوزی در کوه زنگور شهرستان چگنی گزارش شد که با حضور و هوشیاری به‌ موقع دیده‌بانان عوامل حریق شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: با دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان چگنی عوامل آتش‌سوزی دستگیر و هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری به اعلام دلیل حریق اشاره کرد و گفت: انجام عملیات جوشکاری بر روی دکل‌های فشارقوی برق ‌و بی‌مبالاتی پیمانکار مربوط به مرمت دکل‌ها ‌و عدم رعایت موارد ایمنی براثر جرقه جوشکاری و وزش باد موجب حریق شد.

نجفی تصریح کرد: قسمتی از مراتع و جنگل‌های شهرستان چگنی براثر این آتش‌سوزی طعمه حریق شد که با تلاش و حضور به‌موقع کارکنان منابع طبیعی ‌یگان حفاظت دیده‌بانان نیروهای مردمی و بسیج آتش‌سوزی کاملاً مهار شد.
 
وی در ادامه بیان کرد: توپوگرافی خاص منطقه و شیب تند بالای اراضی موجب شد در قسمتی از منطقه اطفاء شده حریق دوباره رخ دهد که بار دیگر با حضور به‌موقع کارکنان منابع طبیعی یگان حفاظت نیروهای مردمی و همکاری خوب فرمانداری شهرستان چگنی آتش‌سوزی کاملاً مهار شد.
 
نجفی گفت: باتوجه به وضعیت منطقه، نیاز است نیروها پس از اطفاء حریق، ۴۸ ساعت در منطقه مستقر باشند، در حال حاضر نیروهای منابع طبیعی و دیده‌بانان در منطقه حضور دارند و بر حریق کاملاً مهارشده نظارت دارند.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مردم خواست با توجه به پوشش انبوه علف‌های خشک، با رعایت نکات ایمنی از برافروختن هرگونه آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.
 
نجفی در پایان با قدردانی از مردم که همیشه و در همه حال در کنار کارکنان منابع طبیعی حضور دارند، افزود: از هم استانی‌ها تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه حریق سریعاً با تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز