خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی ورامین خبرداد:

آغاز عملیات بیابان زدایی در سطح 200 هکتار از اراضی بیابانی ورامین

کد خبر : ۶۱۶۲۸۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: با هدف تثبیت شن‌های روان، احیای اراضی تخریب شده و کاهش خسارات ناشی از فرسایش بادی، عملیات تاغکاری در سطح 200هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد فدائی با بیان اینکه اراضی بیابانی شهرستان ورامین حدود 33هزار هکتار وسعت دارد، افزود: این اراضی بیابانی در جنوب شرق و شرق این شهرستان و در مناطق ابردژ و آبشور واقع شده که تاکنون حدود 11هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش عملیات تاغکاری و بیابان زدائی قرار گرفته است.
 
وی اظهار داشت: امسال علاوه بر اقدامات بیابان زدائی عملیات مراقبت، آبیاری و واکاری گونه‌های کاشته شده در مساحتی حدود 195 هکتار در دستور کار قرار دارد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین حفظ و نگهداری از تاغزارهای ایجاد شده را بسیار مهم دانست و در همین ارتباط تصریح کرد: این تاغزارها که به عنوان جنگل‌کاری دست کاشت بیابانی در کشور منحصر به فرد است طی سال‌های گذشته و با زحمات بسیار و صرف هزینه زیاد ایجاد شده است که مراقبت و نگهداری از این عرصه‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مراقبت و نگهداری از این پوشش‌های ایجاد شده که شامل اقداماتی همچون مبارزه با آفات و جوان‌سازی جنگل‌های دست کاشت می‌شود نیازمند تأمین اعتبارات مربوطه است که در این خصوص حمایت و همکاری مسئولان و دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز