خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی تهران خبرداد:

اجرای پروژه مدیریت چرای دام در 84 هزار هکتار از مراتع شهرستان تهران

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۴۶۲

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از اجرای پروژه مدیریت چرای دام در سطح 84 هزار هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید انصاری با اعلام این خبر افزود: پروژه مدیریت چرا و کنترل دام یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مراتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید که همزمان با فصل چرای دام و کوچ عشایر در سطح مراتع این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است. 

وی اظهار داشت: مراتع شهرستان تهران از نوع ییلاقی و میانبند است که سطح مراتع ییلاقی حدود 25 هزار هکتار، میانبند حدود 58 هزار هکتار و ظرفیت مجاز چرای دام در این مراتع بیش از 6 هزار واحد دامی است. 

انصاری پروژه مدیریت چرا و کنترل دام را بسیار حائز  اهمیت دانست و خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و همچنین در راستای فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی این پروژه در مراتع مذکور اجرایی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای حفاظت هر چه بهتر از این منابع ارزشمند از ورود دام غیرمجاز به این مراتع با جدیت جلوگیری می‌شود تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه اکیپ‌های کنترل دام فعال بوده و با انجام عملیات گشت و مراقبت ضمن جلوگیری از ورود دام غیرمجاز به این مراتع با افراد مختلف نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز