خبرگزاری کار ایران

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت رضا(ع)؛

اولین تفاهمنامه همکاری معین اقتصادی فرهنگی خانواده به امضا رسید

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۹۹

اولین تفاهمنامه همکاری معین اقتصادی فرهنگی خانواده با محوریت شهرستان چناران همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) با امضای استاندار، امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری و معین اقتصادی فرهنگی، منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، این تفاهمنامه در راستای اجرای بند ۴ سیاست‌های ۱۶ گانه مقام معظم رهبری با هدف حمایت و پاسداری از قداست خانواده و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی، حفظ حرمت و صیانت خانواده از آفات و آسیب ها، تربیت عواطف اجتماعی، پیشگیری از ناهنجاری و آسیب خانواده از جمله (طلاق، اعتیاد، مشکلات و بحران) منعقد شده است.

از دیگر اهداف انعقاد تفاهمنامه معین اقتصادی فرهنگی خانواده، استحکام نظام زوجین با در نظر گرفتن تفاوت های طبیعی زن و مرد و برخورداری از حقوق انسانی، اجتماعی، اقتصادی فرهنگی عادلانه، توانمند نمودن اعضاء در ابعاد شناختی رفتاری جسمانی جهت هدایت آنها در مسیر تعالی است.

بر اساس این تفاهمنامه، کانون محبت به منظور شناسایی جامعه هدف یعنی زوجین جوان کمتر از 5 سال زندگی مشترک و بررسی وضعیت آنها بر حسب نیاز و توان، رصد ماهانه آمار ازدواج و طلاق ایمن گروه، ارتقاء احساس مسئولیت و اهتمام جدی مسئولین دولتی و اجرایی برای نیل به اهداف مشترک و بکار گیری تمامی ظرفیت های موجود ادارات، نهادهای عمومی و خیرین و جهت دهی به آنها در راستای هم افزایی بهتر، بیشتر و اعتبارات اختصاص یافته تشکیل می شود.

استفاده از توان، انگیزه و ایمان بالای مردم جهت عملیاتی شدن طرح، حمایت متوازن و همه جانبه از مزدوجین جوان با تکیه بر وحدت و همراهی از سوی دستگاه های اجرایی و کمک های مردمی، رصد نحوه مشارکت جامعه هدف در طرح ها و رتبه بندی آنها در راستای ارائه خدمات بهتر به صورت هدفمند، تقویت مسئولیت‌پذیری وتوانمندسازی مزدوجین جوان در راستای رفع مشکلات  اقتصادی و زناشویی و تهیه بسته های حمایتی، فرهنگی توسط تمام دستگاه‌های اجرایی و خیرین از دیگر اهداف تشکیل کانون محبت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز