خبرگزاری کار ایران

در سفر وزیرآموزش‌وپرورش به استان البرز صورت گرفت؛

بازدید از طرح خوداتکایی دانش‌آموزان دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۵۶

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به طرح خوداتکایی اظهار کرد: در این طرح دانش آموزان با فراگرفتن یک مهارت که مرتبط به بوم منطقه است در اقتصاد و خوداشتغالی در راستای رونق تولید فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در سفر به استان البرز از اجرای برنامه خوداتکایی دانش آموزان دبیرستان دخترانه سمیه شهرستان طالقان بازدید کرد و صنایع معرق و چرم دانش آموزان را مشاهده کرد و در بین دانش آموزان به سؤالات آن‌ها پاسخ گفت.

در این دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با دو دانش‌آموز با نیاز ویژه این مدرسه از ابتکارات و خلاقیت آن‌ها از نزدیک آشنا شد.

در ادامه مدیرکل آموزش‌وپرورش البرز با اشاره به اینکه در استان البرز ۶ دبیرستان شبانه‌روزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۲۴۲ دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه در این استان تحت پوشش مدارس شبانه‌روزی هستند.

سالار قاسمی اظهار کرد: در این طرح برای مهارت‌آموزی دانش آموزان کارگاه‌هایی باهدف احیای مشاغل بومی و محلی در طول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مدارس شبانه‌روزی البرز دایر شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش البرز غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان را از اهداف دیگر طرح خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی عنوان کرد.

وی بابیان اینکه این طرح برای اولین بار در مدارس شبانه‌روزی اجرایی شده است، گفت: ازجمله رشته‌های آموزشی در این کارگاه‌ها می‌توان به پرورش زنبورعسل و کندو داری، پرورش قارچ، کشت میوه‌های گلخانه‌ای، باغبانی و باغداری، مرغداری، قالیبافی، طراحی روی سفال، گلدوزی، گل‌سازی، خیاطی، گیوه‌بافی، کیف سازی و چرم‌دوزی و توپ دوزی اشاره کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دانش آموزان برحسب علاقه و توانمندی در رشته‌های مختلف توسط مربیان ماهر و فعال در آموزش‌وپرورش، آموزش مهارتی می‌بینند، اظهار کرد: در این طرح دانش آموزان می‌توانند در کنار تحصیل، آموزش حرفه و شغل ببینند و درآمدزایی برای خود و خانواده‌هایشان داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مدارس شبانه‌روزی طالقان ۱۱۳ دانش‌آموز پسر و ۹۴ دانش‌آموز دختر در ۲۹ کلاس درس مشغول تحصیل هستند و در شهرستان اشتهارد نیز یک دبیرستان دخترانه با ۳۵ دانش‌آموز تحصیل می‌کند.

شایان‌ذکر است؛ براساس سند تحول بنیادین طرح خوداتکایی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مدارس شبانه‌روزی در سراسر کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز