خبرگزاری کار ایران

ثبت فشارخون بیش از 207 هزار نفر در شهرستان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۱۰۲

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین از اندازه گیری و ثبت فشار خون ۲۰۷ هزار و ۳۱۹ تن از شهروندان این شهرستان در قالب طرح بسیج ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا مهرعلیان در تکمیل این خبر اظهار داشت: کل جمعیت تحت پوشش، ۲۸۷ هزار و ۲۶۳ تن بودند که با مشارکت ۲۰۷ هزار و ۳۱۹ تن از همشهریان در این طرح ملی، برای نزدیک به ۷۳ درصد از این جمعیت، فشار خون اندازه گیری و ثبت شد.

مهرعلیان گفت: از این تعداد، ۱۵۰ هزار و ۳۱۱ مورد سنجش فشار خون در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) و ۵۷ هزار و ۴۸ مورد فشار خون همشهریان در ایستگاه های ثابت و سیار راه اندازی شده در سطح شهرستان، اندازه گیری و ثبت شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین در ادامه، گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف کنترل فشار خون بالا که یکی از معضلات خطرناک سلامتی انسان‌ها است، انجام شد و بیشترین هدف آن، افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطرات فشار خون بالا بود.

وی افزود: این کار، در واقع شروعی برای آگاهی مردم در این زمینه بود تا به فشار خون خود به عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه ویژه ای داشته باشند.

مهرعلیان با اشاره به اینکه یکی از سیاست های مرکز بهداشت شهرستان قزوین استفاده از ظرفیت ها و توان ادارات این شهرستان در ارتقای شاخص ها و اهداف نظام سلامت است، گفت: در این طرح ملی، مشارکت و حمایت سایر ارگان ها و سازمان های شهرستان قابل تقدیر بود.

وی اظهار امیدواری کرد تا این حمایت ها در سایر فعالیت های سلامت محور شهرستان نیز ادامه داشته باشد.

طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ۱۳۹۸ همزمان با سراسر کشور در شهرستان قزوین انجام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز