خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی در جلسه اقماری منطقه ۲ مازندران عنوان کرد؛

سوادآموزی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۸۶

تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش دوره های سوادآموزی مازندران قرار گرفتند. / ریشه کنی بی سوادی عمل کردن به تعهدات ملی، منطقه ای و بین المللی است.

تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی مازندران قرار گرفتندریشه کنی بی‌سوادی عمل کردن به تعهدات ملی، منطقه‌ای و بین المللی است.

به گزارش ایلنا از ساری، جلسه اقماری منطقه ۲ با حضور روسای ادارات سوادآموزی و کاربران سامانه در شهرستان سوادکوه برگزار شد.

نعمت بقایی معاون سوادآموزی ضمن گرامی داشت هفته بسیج و قدر‌شناسی از بسیجیان تلاشگر در هشت سال دفاع مقدس از توفیقی که در عرصه سیاسی کشور عزیزمان ایران در مذاکره هسته‌ای بدست آمد یاد نمود و پذیرش حق غنی سازی را موجب غرور و افتخار ملی دانست.

معاون سوادآموزی افزود: بانک اطلاعتی جدید این امکان را فراهم می‌کند که ویرایش و پالایش اطلاعات بدرستی انجام شده و خطاهای مربوط به ثبت نام حذف شود.

وی تصریح کرد: اقداماتی که برای ریشه کن نمودن بی‌سوادی انجام می‌دهیم ناشی از تعهدات ملی، منطقه‌ای وبین المللی است وکشور ما مانند بسیاری ازکشور‌ها تعهدبین المللی برای اجرای برنامه‌های ریشه کنی بی‌سوادی و آموزش برای همه(EFA) دارد.

بقایی سوادآموزی را به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشور‌ها بر شمرد و خاطرنشان کرد: در توسعه و رشد کشور‌ها به شاخص‌های مختلف از جمله میزان باسوادی جمعیت، بهداشت، رفاه اجتماعی و… توجه ویژه می‌شود لذا باید در ایفای عهدی که بسته‌ایم کوشا باشیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش مازندران میزان بی‌سوادان گروه هدف(۴۹-۱۰) سال در کشور را حدود ۸/۶درصد برشمرد و گفت: در سرشماری سال ۹۰ سهم مازندران از بی‌سوادان کشور ۶۰۰/۷۵ نفر اعلام شد که طی دو سال گذشته افراد زیادی تحت آموزش برنامه‌های سوادآموزی قرار گرفتند و امروز بعضی از آنان بدلیل عدم دارا بودن شرایط سنی از گروه هدف خارج شدند لذا آمار واقعی بی‌سوادان مازندران کمتر از ۵۰ هزار نفر است.

بقایی ادامه داد: بر اساس حجم ابلاغی می‌بایست ۲۹ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال شرکت نمایند که تا کنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفته و امیدواریم مابقی در فرصت باقی مانده تحت پوشش قرار گیرند.

معاون سوادآموزی خطاب به روسای ادارات سوادآموزی شهرستان ومناطق مازندران افزود: برای تحت پوشش بردن حجم عملیاتی باید برنامه داشت و برای تحقق آن هدف گذاری نمود که با چه ابزاری و چگونه می‌خواهیم به هدف برسیم. در این برنامه لازم است از ظرفیت‌های مختلف شهرستان مانند شورای آموزش وپرورش، شورای معاونین وکمیته بهبود کیفیت جهت شتاب بخشی برنامه‌ها استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز