خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات ورزش‌های روستایی خبر داد:

نخستین دوره رقابت‌های کشتی بومی و محلی در قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۱۸۳

نخستین دوره رقابت های کشتی بومی و محلی (بغل به بغل) کشور از امروز جمعه در سالن ورزشی روستای شید اصفهان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی قزوین گفت: این رقات‌ها با حضور ۱۸ تیم از ۱۷ استان کشور به مدت یک روز برگزار می‌شود.

مجید ابوالحسنی با اشاره به شرکت ۱۲۰ ورزشکار و مربی در این رقابت‌ها افزود: این مسابقات به همت هیأت ورزش‌روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان قزوین برای اولین بار در تاریخ‌کشور و استان مسابقات کشتی بومی و محلی بغل به بغل به عنوان کشتی سنتی و اصیل قزوین در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: پس از ماه‌ها تلاش و جمع آوری اطلاعات مربوط به این ‌کشتی با هماهنگی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی و دپارتمان بازی‌های بومی و محلی کشور موفق به ثبت این کشتی به نام‌قزوین شده و پس از تدوین آئین نامه، اولین دوره این رقابت‌ها را در قالب مسابقات قهرمانی کشور در روستای شید اصفهان ترتیب دادیم.

ابوالحسنی ادامه داد: برگزاری این رقابت‌ها می‌تواند ضمن معرفی ظرفیت‌های ورزشی روستاهای استان و افزایش نشاط اجتماعی در روستاها، نام و اصالت کشتی سنتی قزوین را نیز در ورزش کشور احیا کند.

وی با بیان اینکه قزوین با دو تیم در این رقابت‌ها شرکت کرده است، گفت: مسابقات درپنج وزن برگزار شده و به تیم‌ها و نفرات برتر وزن‌ها جوایز، کاپ، حکم و مدال قهرمانی‌کشور اهدا خواهد شد.

رئیس هیأت ورزش‌روستایی و بازی‌های بومی و محلی قزوین در خصوص نحوه برگزاری رقابتها نی: اظهار داشت: برگزاری رقابت به سبک سنتی در قالب رقابت امکان پذیر نبوده اما شاکله اصلی آن حفظ شده است و به دلیل اینکه برای اولین بار است که مسابقات آن برگزار می‌شود نیازمند تحلیل بیشتری از آن هستیم.

ابوالحسنی افزود: این نوع کشتی با شال دورکمر ورزشکاران اجرا می‌شود و رقبای کشتی در بغل به بغل هم آغاز گر این رقابت‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز