خبرگزاری کار ایران

مشکل‌سازی تحریم‌های آمریکا برای توسعه تکنولوژی اینترنت نسل پنجم در جهان

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۵۸۳

با کشمکش بین دولت چین و آمریکا بر سر اتهامات وارده بر شرکت هوآوی هم اکنون کارشناسان معتقدند که تحریم این شرکت به ضرر باقی شرکت‌های مخابراتی ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، آمریکا شرکت هوآوی را به اتهام همکاری با دولت چین برای انتقال اطلاعات داخل خاک آمریکا به بیرون از این کشور، از تمامی فعالیت‌های اقتصادی با شرکت‌های آمریکایی منع کرد. این شرکت قویا این اتهام‌ها را رد می‌کند.

یک تحلیلگر شرکت «برکلیز» معتقد است که تحریم‌ها علیه این شرکت و ممانعت از حضور در بازار آمریکا برای تامین قطعات نظیر میکروچیپ‌ها و  قطعات نیمه هادی  ممکن است دیگر شرکت‌ها را در زمینه توسعه فناوری اینترنت نسل پنجم به دردسر بیندازد.

شرکت‌هایی که در فناوری اینترنت نسل چهارم خود از تکنولوژی هوآوی استفاده کرده‌اند، با توجه به فشارهای آمریکا برای عدم استفاده از زیرساخت‌های هوآوی در صورتی که بخواهند از تکنولوژی اینترنت نسل پنجم شرکت دیگری استفاده کنند به دردسر خواهند افتاد و باید هزینه زیادی را برای تغییر ساختارهای خود هزینه کنند.

همینطور این تحلیلگر افزوده است: «شرکت‌هایی که پیش از این از پلتفرم هوآوی بهره برده‌اند، اگر با این شرکت قرارداد را تمدید نکنند  برای تعمیر و نگهداری قطعات هوآوی خود می‌بایست هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند».

ایالات متحده آمریکا فشار زیادی را به کشورهای اروپایی برای عدم تمدید قراردادهای خود با شرکت هوآوی اعمال کرده است. این در حالی است که آمریکا اتحادیه اروپا را تهدید کرده است که در صورت عدم تمکین به این هشدار، سهام های شرکت‌های مخابراتی اروپا را در آمریکا با مشکل مواجه خواهد کرد.

دولت چین اقدام‌ها آمریکا علیه این شرکت چینی را غیرقانونی و سیاسی خوانده است. هوآوی یک شکواییه در دادگاه آمریکا علیه واشنگتن تسلیم کرده است که با حمایت دولت چین نیز همراه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز