خبرگزاری کار ایران

حمید حسینی در گفتگو با ایلنا:

برای رسیدن به نقطه مطلوب در اقتصاد نیاز به زمان داریم / واردات مزیت هایی هم دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۹۱

همانطور که صادرات برای اقتصاد کشور سودهایی دارد و به نفع اقتصاد کشور است، واردات هم مزیت هایی دارد.

یک عضو اتاق بازرگانی گفت: همانطور که صادرات برای اقتصاد کشور سودهایی دارد و به نفع اقتصاد کشور است، واردات هم مزیت‌هایی دارد.

سید حمید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه کشور در سال آینده با مشکل کمبود درآمدهای ارزی مواجه است؛ سیاست‌های وارداتی باید چگونه‌ باشد، گفت: درحال حاضر تمام کشورهای جهان هم به صادرات وهم به واردات کالاهای مورد نیازخود توجه مبذول دارند.

وی در پاسخ به این سوال که شاید واردات زیاد به دلیل عدم حمایت دولت ازتولید کنندگان است، اظهارکرد: همهٔ ماباید به این نکته توجه داشته باشیم که وارد کردن یک کالا به کشور شاید منفعت بیشتری داشته باشد تا تولید‌‌ همان کالا درداخل کشور البته این در همه تولیدات یکسان نیست.

وی همچنین درپاسخ به پرسش دیگر ایلنا در خصوص صادرات مواد خام گفت: خام فروشی به اقتصاد کشور صدمه نمی‌زند و نباید در این خصوص دیدگاه منفی داشته باشیم.

حسینی افزود: همهٔ کشورهای جهان به جز دو کشور چین و کرهٔ جنوبی درحال صادرات مواد خام هستند و تمام کشور‌ها با توجه به نیاز‌هایشان این مواد را هم صادر وهم وارد می‌کنند.

این فعال بخش خصوصی درپایان تاکید کرد: محکوم کردن دولت به اینکه روش مناسب اقتصادی را درپیش نگرفته، کارصحیحی نیست، اقتصاد کشور روبه بهبود است؛ البته برای رسیدن به هدف که همانا موفقیت درعرصه‌ی اقتصادی جهان است نیازمند زمان هستیم تا این مهم تحقق یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز