خبرگزاری کار ایران

ر ئیس اتاق بازرگانی استان فارس مطرح کرد؛

رفع مشکل بیکاری با تغییر فرهنگ پشت میزنشینی به مهارت آموزی

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۴۳۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: نیاز امروز بازار کار و اشتغال کشور ما مهارت آموزی و نه مدرک گرایی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در دیدار دکتر کوشکی مدیر کل فنی و حرفه ای استان فارس با تاکید بر مهارت آموزی بیان کرد: امروز بسیاری از مهارت ها و مشاغل در کشور وجود دارد که نیروی انسانی متناسب برای آن شغل وجود ندارد و می توانیم بگوییم کار هست اما نیروی انسانی برای انجام دادن آن نیست.

رازقی با اشاره به وضعیت کسب و کار کشور در مقایسه با جهان اظهارداشت: مدرک گرایی وضعیت بدی را برای اقتصاد و اشتغال کشور رقم زده است لذا برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور و رفع معضل بیکاری باید فرهنگ پشت میزنشینی به فرهنگ مهارت آموزی تغییر یابد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در برخی از مواقع نیز شاهد پایین آمدن شان برخی از شغل ها هستیم در حالی که مهارت آموزی نیاز اشتغال کشور است که می تواند تعالی و رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس می‌تواند در چند بخش تعامل و همکاری خوبی با سازمان فنی و حرفه ای استان داشته باشد ادامه داد: می توانیم با انجام طرحی، نیازسنجی برای تامین نیروی کار مورد نیاز در بخش های مختلف صنعت و بازرگانی استان را انجام دهیم و سازمان فنی و حرفه ای استان نیز در این زمینه آموزش هایی در محل کارگاه ها را انجام دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز