خبرگزاری کار ایران

به منظور کم کردن فاصله بین مزرعه تا بازار مصرف؛

بازارچه محصولات کشاورزی در یزد راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۵۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: به منظور کم کردن فاصله بین مزرعه تا بازار مصرف، آماده راه اندازی غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی هستیم.

سیدجمال سجادی پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به لزوم حمایت از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و باغی استان همچنین برای خدمات دهی و عرضه محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب اظهار داشت: با این اقدام محصولات به صورت مستقیم از تولید کننده به دست مصرف‌کننده می‌رسند و دست دلالان نیز کوتاه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر اینکه حذف واسطه ها در کاهش قیمت موثر است اضافه کرد: وجود واسطه ها که گاه قیمت را تا 150 درصد یا بیشتر افزایش می دهد موجب نارضایتی مردم شده و حتی کشاورز هم سود محصول خود را چندان نمی بیند و دلالان بیشترین سود را می برند.

وی عنوان کرد: چنانچه مراکزی در اختیار کشاورزان و تولیدکننده های محصولات زراعی و باغی قرار گیرد آماده ایم تا محصولات را به صورت مستقیم عرضه کنیم.

سجادی پور با بیان اینکه در شهرستان ها نیز می توان از امکان عرضه مستقیم برخوردار شد تصریح کرد: متاسفانه مراکز عرضه نداریم اگر مراکز عرضه در اختیارمان باشد تضمین می کنیم تولید کننده ها در فصول مختلف که محصولات مختلفی دارند بدون واسطه برای عرضه اقدام کنند.

وی نقش شهرداری ها در ایجاد مراکز عرضه را یادآور شد و اظهار داشت: متاسفانه نگاه شهرداری تجاری است و توجه به اصل موضوع و ماهیت کار ندارد لذا تاکنون اقدام خاصی در این زمینه نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد وجود بازارچه های کشاورزی راهکار مناسب کاهش قیمت و حذف دلالان دانست و بیان داشت: در شرایطی که مردم برای خرید و تامین مایحتاج روزمره خود با مشکل مواجه هستند و تورم و گرانی را شدیدا حس می‌کنند ایجاد این بازارچه ها با کاهش قیمت در رضایتمندی مردم تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز