خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

فعالیت اتباع خارجی در گروه مواد غذایی و خوراکی ها ممنوع است/تصدی‌گری اتباع در گلخانه های یزد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۴۱۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت اتباع خارجی در میدان میوه و تره بار و برخی فروشگاه های مواد غذایی گفت: فعالیت اتباع در گروه مواد غذایی و خوراکی ها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی با اشاره به محدودیت‌های شغلی برای مهاجرین افغان اظهار داشت: در خصوص اشتغال اتباع بیگانه یک فرآیند و دستورالعملی وجود دارد که چند دستگاه عضو هستند و با توجه به حوزه های تخصصی در صنعت و کشاورزی و خدمات با ریاست فرمانداران برنامه ریزی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه نماینده نیروی انتظامی نیز در این کمیته عضویت دارد ادامه داد: نظارت بر روند فعالیت اتباع در برخی مشاغل به صورت گشت های منظم و نا منظم با سرکشی از واحدها انجام می شود و اتباع نیز شناسایی خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون در بازرسی ها اتباعی در میدان تره بار مشاهده نشدند اضافه کرد: در میدان میوه و تره بار همدلی و هم افزایی خوبی بین غرفه داران و کارگران فعال آنجا وجود دارد که اتباع پنهان می شوند و در بازدید ها متاسفانه هیچ تبعه ای را ندیدیم.

وی با تاکید بر اینکه سوابق بازرسی‌ها نیز موجود است عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که اگر گزارشی باشد ورود می کنیم و بررسی خواهد شد و بر اساس آنچه که قانون تکلیف کرده است نیز برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: بر اساس قانون در چهار رشته و 56 رسته کاری به اتباع مجاز مجوز فعالیت داده شده است و اگر فعالیت اتباع مغایرت داشته باشد ورود می کنیم و با هماهنگی نهادهای متولی برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گلخانه های یزد اتباع بیگانه فعالیت دارند و به صورت تصدی‌گری کار می کنند در حالی که گروه مواد غذایی محسوب می شود و ممنوع است اما به دلیل قرارداد کاری که دارند متاسفانه فعال هستند.

ریاحی با اشاره به لزوم حمایت از تعاونی ها در راستای عرضه مستقیم و کاهش قیمت ها در بازار گفت: در خصوص عرضه مستقیم هم تعاونی هایی داریم که به صورت پشتیبان و با حذف واسطه ها در حال کار هستند لذا لازم است با حمایت از این تعاونی ها برای کاهش قیمت ها اقدام شود.

وی عنوان کرد: اگر در هرشهرستان و شهر یزد بر اساس مناطق چندگانه مراکز عرضه در اختیار این تعاونی ها باشد قطعا قیمت ها کاهش خواهد یافت اما لازمه آن پشتیبانی و حمایت از تعاونی ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز