خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خبر داد:

نیمی از گلخانه‌داران یزد اتباع بیگانه هستند/ 96 درصد گلخانه‌ها فاقد مسئول فنی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۱۷۳

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به وجود 3 هزار و 700 واحد گلخانه ای در استان یزد گفت: نیمی از گلخانه داران یزد اتباع بیگانه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا خلف باغی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: سرمایه گذاری در این بخش همراه با رشد و تولید اشتغال تاثیر بسزایی در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به همراه دارد.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در جهت رسیدن به اهداف خود که بسترسازی جهت ایجاد اشتغال پایدار همراه با حفظ و پایداری محیط زیست است تمام تلاش خود را در حمایت از سرمایه گذاران انجام می دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیان داشت: در حال حاضر این سازمان با دارا بودن بالغ بر 120 نفر مسئول فنی، 40 نفر کارشناس بازدید و شرکت های مشاور و پیمانکار حقیقی و حقوقی در بخش گلخانه ها آمادگی همه جانبه در خصوص اجرای طرح های مجتمع گلخانه ای در سطح استان دارد.

وی با بیان اینکه صدور پروانه در حوزه های شیلات، دام و طیور، گیاه پزشکی، گلخانه و قارچ خوراکی به عهده این سازمان است عنوان کرد: در بخش گلخانه ای 599 پروانه در سال گذشته صادر شده و در حوزه شیلات نیز از 680 پروانه در سال گذشته به بیش از هزار و 50 پروانه در سال جاری رسیده است.

خلف باغی با بیان اینکه بیشترین گرایش فارغ التحصیلان در رشته زراعت و پس از آن گیاه پزشکی است اظهار داشت: وضعیت استان نیز در حوزه کشاورزی به سمت محصولات کم آبخواه و گلخانه ای هدایت شده شده و وجود این فارغ التحصیلان جایگاه خوبی را ایجاد کرده است.

وی همچنین از وجود سه هزار و 700 واحد گلخانه ای در سطح استان خبر داد و گفت: نیمی از گلخانه داران در شهرستان یزد را اتباع بیگانه تشکیل می دهند که در زمینه تولید محصولات نظارت جدی تری از سوی نهادهای مربوطه می طلبد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد با انتقاد از عدم استقبال گلخانه داران به وجود مسئول فنی در گلخانه ها بیان داشت: 96 درصد از گلخانه ها در سطح استان فاقد مسئول فنی هستند در حالیکه اگر از مسئول فنی در تولید استفاده شود، کاهش هزینه ها می تواند هزینه پرداختی به مسئول فنی را پوشش دهد.

وی از دیگر مشکلات در این حوزه را موازی کاری دستگاه ها در بحث استعلام واگذاری زمین برشمرد و تصریح کرد: این موازی کاری هم مردم را خسته کرده و هم هزینه هایی را به متقاضیان تحمیل می کند که اگر پاسخ یک استعلام منفی باشد، ضمن تکرار پروسه باید هزینه ها نیز دوباره پرداخت شود.

خلف باغی عنوان کرد: این موضوع با مسئولان استان و 12 دستگاه مربوطه در میان گذاشته شده اما هنوز اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته و کماکان به قوت خود باقی است که امیدواریم به زودی و با همت استاندار یزد این مهم نیز حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز