خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

خاتم الگوی استفاده بهینه از منابع در کشاورزی و دامپروری شود/ پیاده سازی مدل های موفق گردشگری در خاتم

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۰۱

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان خاتم در کشاورزی گفت: شهرستان خاتم باید به الگوی استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی و دامپروری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در شورای اداری شهرستان خاتم اظهار داشت: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب و گذشت چهل سال از این دوران طلایی؛ برای بررسی دستاوردهای انقلاب، مقایسه وضعیت امروز و گذشته شهرستان خاتم گویای خدمات بسیار خوب و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم است.

وی ادامه داد: مورد قبول است که این شهرستان کم تر توسعه یافته و هم چنان ظرفیت های بسیار خوب و بالقوه زیادی دارد اما افتتاح پروژه گازرسانی در 6 روستای بخش مرکزی شهرستان خاتم و دورترین منطقه از مرکز استان در شرایط فعلی کشور، خود نمادی از خدمات موثر نظام به شمار می رود.

استاندار یزد اضافه کرد: امید است با اهتمام و پیگیری جدی که مسئولان اجرایی این شهرستان دارند بتوانیم منشا فعالیت های اثرگذاری باشیم و در این راستا بعضی از طرح های نیمه تمام یا بلاتکلیف در حوزه صنعت وجود دارد که باید به سرعت تعیین و تکلیف شوند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه طرح های موجود که اشتغال بیشتری به همراه دارند و رونق گردشگری به عنوان اولویت مهم این منطقه با پیاده سازی مدل های موفق مورد توجه قرار گیرد زیرا استعداد و پتانسیل شهرستان خاتم در این عرصه چشمگیر است.

طالبی با اشاره به فعالیت های شاخص مناطق هم جوار در حوزه گردشگری گفت: آثار تاریخی و ظرفیت های طبیعی ارزشمندی در خاتم وجود دارد و می توان به شکلی متنوع در حوزه گردشگری از جنگل گرفته تا میراث تاریخی سرمایه گذاری کرد.

استاندار یزد افزود: شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی به پایلوت در زمینه اصلاح الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب تبدیل شود و در بحث دامپروری و استفاده از گونه های جدیدی که به لحاظ اقتصادی ارزش افزوده بسیاری دارند نیز به شکلی فعال عمل کند.

وی بیان کرد: ضروریست در توسعه زیرساخت و راه نیز مسیرهای شهربابک و یزد و اتصال شهرستان به شبکه سراسری راه آهن با جدیت دنبال شود که در این راستا و برای توسعه تمام بخش ها تقویت روحیه تعامل و همکاری میان مدیران، نخبگان، روحانیون و بهره گیری از ظرفیت مردمی شوراهای اسلامی شهر و روستا اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز