خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو در یزد:

در مبارزه با روغن پالم ۴ سال عقب هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۰۳۷

اسید چرب ترانس در مواد غذایی باید به صفر برسد چراکه برای سلامتی مضر است / در دیدارهایی که با مسئولان صنایع غذایی داریم، از مضرّات برخی موارد نظیر اسید چرب ترانس بی‌اطلاع هستند و این وظیفه ما را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو در یزد گفت: در مبارزه با روغن پالم ۴ سال عقب هستیم.

به گزارش ایلنا از یزد، دکتر رسول دیناروند صبح امروز چهارشنبه ۱۷ دیماه در یازدهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور که در یزد در حال برگزاری است، با اشاره به اولویت‌های حوزه غذا و دارو در اجرای ماموریت‌های سازمانی گفت: نباید کارهای روزمره و اداری، ما از ماموریت‌های اصلی و مهم باز دارد.

وی افزود: مردم از سازمان انتظارات بجا و ویژه‌ای دارند و می‌بایست مجموعه پرسنل اولویت را به اقدامات اساسی این حوزه دهند.

دکتر دیناروند با اشاره به اینکه نباید در هیاهوی رسانه‌ای، مسئله روغن پالم گم شود، گفت: باید به موقع ورود کرد و در این خصوص آگاهی‌های لازم نیز به مردم ارائه شود.

این مقام مسئول گفت: جامعه و مطبوعات نیازمند اطلاع رسانی هستند و بسیاری از مسائلی که برای ما حل شده است، برای فرهنگ سازی و آگاهی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی در این راستا گفت: اسید چرب ترانس در مواد غذایی باید به صفر برسد چراکه برای سلامتی مضر است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در دیدارهایی که با مسئولان صنایع غذایی داریم، از مضرّات برخی موارد نظیر اسید چرب ترانس بی‌اطلاع هستند و این وظیفه ما را دوچندان می‌کند.

وی گفت: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که صنایع غذایی ما را همکار و همیار خود ببینند نه اینکه ما در مقابلشان باشیم.

رئیس سازمان غذاو دارو گفت: مردم از ما انتظار دارند تا نظارت‌ها بر واحدهای غذایی قبل از مواد غذایی به بازار باشد و این انتظار بجایی است.

دیناروند در عین حال گفت: باید روند صدور مجوز‌ها سرعت بگیرد.

وی در ادامه با تعریف سلامت محوری گفت: سلامت محوری این است که یزد بالا‌ترین میزان به ابتلای دیابت را نداشته باشد. باید میزان شکر افزودنی را در محصولات کاهش داد و جایگزین‌ها را معرفی کرد.

وی ادامه داد: باید در حوزه مواد غذایی برای تغییر ذائقه مردم کار کرد و بطور مثال نوشابه و دوغ با ترکیب جدید و شکر و نمک کمتر به مردم عرضه شود.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود به بررسی‌های صورت گرفته درخصوص تخصیص ۵۰ درصد هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی برای تهیه ۵ تا ۱۷ قلم دارو اشاره کرد و گفت: اینگونه بررسی‌ها راه را برایمان روشن می‌کند، چراکه اگر باید کاری صورت گیرد در حوزه همین ۲۰ قلم دارو باید انجام شود.

گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تا فردا در این یزد ادامه دارد و پیرامون حوزه‌های مختلف نظارتی بحثو تبادل نظر انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز