خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار یزد:

قیمت برخی مواد غذایی و میوه ها در یزد بالاتر از سایر استان ها است/ میدان شهرداری نباید خلاف مقررات اداره شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۸۲

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با اشاره به اختلاف قیمت 150 درصدی مزرعه تا بازار گفت: قیمت برخی مواد غذایی و میوه ها در یزد بالاتر از سایر استان ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمسعود عظیمی در کارگروه تنظیم بازار استان یزد اظهار داشت: یزد از استان هایی است که قیمت مواد خوراکی در مقایسه با سایر استان ها در آن بالاتر است و اینکه برخی آمار بدهند در فلان مورد کاهش داشتیم را درست نمی دانم.

وی در واکنش به ارائه آمارهای رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت که گفته بود در بسیاری از مواد غذایی و میوه و صیفی جات تا 50 درصد کاهش قیمت داشتیم تاکید کرد: باید روشن شود کدام گروه کالایی ارزانتر و کدام گرانتر است در حالی که انتشار آمار سال گذشته و یا فروردین 98 ارزانی قیمت ها را نشان نمی دهد لذا ضروری است با واقعیت ها مواجه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بیان داشت: جامعه نمی پسندد در یک کالایی نسبت به استان همجوار که تولید کننده آن هم نیستیم ارزانتر عرضه کنیم و خود آن استان که تولید می کند گرانتر از ما بفروشد پس این موضوع نشان می دهد اطلاعات درستی ارائه نشده است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش قیمت ها و عرضه مستقیم برای مبارزه با دلالی و گرانفروشی اذعان داشت: شهرداری‌ها مکلف هستند بنا به نیاز دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار بهترین مکان‌ها را در مناطق مختلف شهری بویژه مناطقی که از نظر مالی ضعیف‌تر هستند، قوی‌تر برخورد کنند و آنجا را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهند و سپس فعالیت‌های فروش پیگیری و اجناس با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف کننده برسد.

عظیمی تصریح کرد: اولویت ها مواردی است که نسبت به تورم کشوری قیمت بالاتری دارد و باید یکی پس از دیگری برای تعادل بخشی اقدام شود لذا در زمینه اقشار آسیب پذیر بیشتر حساس باشیم و به سمتی برویم که اصناف خوش پیشینه تقدیر شود و مابقی هم اگر بی انصافی کنند برخورد تعزیراتی صورت گیرد.

وی در خصوص اداره میدان میوه و تره بار شهرداری و تصدی گری اتباع بیگانه در این حوزه اظهار داشت: نمی پذیریم که میدان شهرداری خلاف مقررات اداره شود و در اختیار اتباع باشد بنابر این دستگاه های مربوطه با حکم دادستانی در این زمینه ورود کنند و برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز