خبرگزاری کار ایران

دادستان یزد خبر داد:

تصدی گری اتباع بیگانه بر 80 درصد بازار میوه یزد/کوتاهی سازمان صنعت در ارائه گزارش بازرسی ها

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۹۵

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با اشاره به ممنوعیت فعالیت اتباع بیگانه در رشته مواد غذایی و خوراکی ها گفت: متاسفانه اتباع بیگانه در 80 درصد بازار میوه یزد نقش دارند و در اختیار آن ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر شمس اظهار داشت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد بر اساس فعالیت و پیگیری یکساله ای که داشتند متوجه شدند که 80 درصد بازار میوه یزد در اختیار اتباع است.

وی ادامه داد: قوه قضائیه و دادگستری یزد هرگونه همکاری که لازم باشد برای این موضوع انجام می دهد تا برخورد جدی با این قضیه شکل بگیرد و دست اتباع از این بازار کوتاه شود.

دادستان یزد با گلایه از شهرداری ها عنوان کرد: از شهرداری ها گلایه داریم که طی یکسال اخیر در هر نشست و برنامه ای که تشکیل شد و برگزار می شد غایب هستند و به نظر می رسد کوتاهی می کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت ها نیز مربوط به نظارت و بازرسی و برخورد با تخلفات است اظهار داشت: در خصوص نظارت و بازرسی ها نیز از سازمان صنعت خواستیم که میزان بازرسی ها را اعلام کنند اما چیزی گزارش نشد که به نظر در این زمینه کوتاهی شده است.

شمس با تاکید بر اینکه بسیج و اصناف آماده همکاری در زمینه بازرسی و نظارت هستند افزود: نظارت باید گسترده تر باشد و این عدم تناسب قیمت ها که کاملا محسوس است نیاز جدی تر به نظارت و برخورد دارد.

رئیس بسیج اصناف یزد هم با بیان اینکه میدان میوه و تره بار در اختیار اتباع بیگانه است گفت:

عدم هماهنگی دستگاه های مسئول که در این موضوع قانون صریح دارند موجب شده تا اتباع فعالیت در این زمینه داشته باشند.

محمدحسین سلمانی ادامه داد: متاسفانه در حوزه اجرا هماهنگی نداریم و زنجیره گسسته ای که وجود دارد اجازه نمی دهد که برخورد مناسب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه اتباع از کارگری و شاگردی به تصدی گری رسیده اند و نه تنها در حوزه میوه و تره بار که در بسیاری دیگر از صنوف مانند گلخانه های یزد هم تصدی گری می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز