خبرگزاری کار ایران

رسولیان مطرح کرد:

امضا 55 تفاهم‌نامه در استان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۳۴۶

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی از امضای 55 تفاهم‌نامه در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان قوچان با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، حسن حسینی رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات جوانبخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان برگزار شد.

علی رسولیان مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه شناسایی 12 منطقه برای اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در سطح استان انجام گرفته، خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرستان قوچان در منطقه دو مثلث توسعه قرار گرفته و در این منطقه تاکنون 53 معین اقتصادی تعیین شدند که مسئولیت توانمند سازی محلات را برعهده دارند و در زمینه مطالعات شهری و روستایی، آموزش و اجرا تاکنون اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

وی ضمن اشاره به 80 واحد نیمه تمام بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی و سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی در این واحدها افزود: تاکنون 55 تفاهم نامه در استان به امضا رسیده است که 1047 میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری آن است و برای 2780 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی امام جمعه شهرستان قوچان نیز با اشاره به توان بالای اقتصادی و فکری مردم قوچان افزود: با توجه به خاک حاصلخیز و هوای خوب شهرستان قوچان، می بایست اولویت اول در این شهرستان کشاورزی باشد.

وی از طلاق، اعتیاد و بیکاری به عنوان سه عنصر ناخوشایند و اصلی ترین مشکلات شهرستان قوچان یادکرد و اذعان داشت: با توجه به تردد سالیانه 11 میلیون خودرو از معابر شهرستان قوچان می توان با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب، حاشیه‌های ورودی و خروجی شهر را در اختیار جوانان قرارداد تا با اقدام زمینه ایجاد اشتغال را  برای جوان قوچانی فراهم کرد.

همچنین حسین ولیدخت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان دستگاه قضا را به‌عنوان پشتیبان سرمایه‌گذاران صالح و افراد دلسوز تلقی کرد و اظهار داشت: کسانی که در حکومت اسلامی به عنوان کارگزاران حکومت منصوب می‌شوند باید صالح باشند چون هدف حکومت اجرای عدالت است و عدالت تقرب به خداست.

وی با عنوان اینکه نخستین وظیفه دستگاه‌های اجرایی نظارت بر عملکرد آن است، بیان کرد: اگر نهادهای اجرایی انسان‌هایی صالح را در مسند امور قرار دهند، همه مشکلات حل می‌شوند.

دادستان قوچان مبارزه با فساد اقتصادی را شرط لازم برای داشتن نظام اقتصادی سالم دانست و گفت: دستگاه قضا از اقتصاد مقاوتی با تمام قدرت حمایت می‌کند و در کنار اقتصاد مبارزه با فساد اقتصادی را انجام می‌دهد .

همچنین در این جلسه هادی شوشتری نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، گازرسانی به 13 روستای منطقه باجگیران با هدف تامین امنیت پایدار را یکی از خواسته‌های شهرستان قوچان دانست و مطرح کرد: بنا به گفته شرکت ملی گاز به دلیل جغرافیای طبیعی منطقه گازرسانی به باجگیران مقرون به صرفه نیست ولی با توافق به عمل آمده مقرر شده است شرکت ملی گاز  سرمایه‌گذاری میانگین مبلغ تعیین شده را انجام داده و مابقی از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار شود.

وی با تاکید بر ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی در قوچان به اداره  و ایجاد دو منطقه نمونه گردشگری، تصریح کرد: اجرای این موارد نیازمند پیگیری استان است و در زمینه گمرک باجگیران مصوبه هیات‌وزیران مبنی بر اعمال صد درصد حذف عوارض گمرکی برای 6 قلم کالا در مصوبه هیات وزیران به تصویب رسیده که این امر نیز نیازمند پیگیری های استانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز