خبرگزاری کار ایران

سنجری مطرح کرد؛

واگذاری ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به مؤسسات کاریابی غیردولتی

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۸۵۵

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت:طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به 5 موسسه کاریابی غیردولتی درمشهد واگذار شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد؛ محمد سنجری به خبرنگار ما گفت: جامعه هدف ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی بسیار گسترده می باشد و تعداد زیادی از افراد جامعه در طول حیات خود نیازمند خدمات این ادارات هستند.

وی گفت:اعتقاد ما در مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی این است که مردم ولی نعمت ما هستند و ارائه خدمات مورد نیاز به آنان از برکات الهی و وظیفه شرعی و قانونی ماست.از همین رو با تمام توان تلاش کرده ایم بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به مراجعه کنندگان ارائه نموده و رضایت عمومی آنان را جلب نماییم که راه اندازی ، تجهیز و تقویت میز خدمت و رعایت حقوق شهروندی در این اداره کل گواه این مدعاست.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان افزود: اتباع بیگانه که تمایل دارند در ایران به کار مشغول شوند موظند کارت کار دریافت نموده و یا اگر قبلا کارت کار دریافت نموده اند نسبت به تمدید آن بطور سالانه اقدام نمایند که این امر مستلزم مراجعه تعداد بسیار زیادی از اتباع بیگانه به این اداره کل می باشد بطوریکه در سال گذشته بیش از 11000 نفر در همین راستا از ساعات اولیه صبح به این اداره کل مراجعه نموده و با قرار گرفتن در صف های طولانی انتظار و صرف وقت و هزینه ایاب و ذهاب  نسبت به دریافت کارت کار و یا تمدید آن اقدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد:با عنایت به حجم بالای مراجعان این اداره کل در سایر قسمت ها از جمله(متقاضیان دریافت  بیمه بیکاری، مقرری بگیران بیمه بیکاری ، طرفین پرونده های دادرسی در هیات های تشخیص و حل اختلاف ، ورزشکاران ، متقاضیان دریافت مشاوره روابط کار ، افراد جویای کار و متقاضی دریافت تسهیلات و ... ) این اداره کل بر آن شد تا صدور کارت کار اتباع بیگانه و تمدید آن را ( به منظور رفاه حال مراجعه کنندگان و ممانعت از هدر رفتن وقت و هزینه های ناشی از ایاب و ذهاب آنان ) به کاریابی های غیر دولتی واگذار کند.

سنجری گفت: در همین راستا و با عنایت به اینکه اتباع بیگانه عموماً در مناطق محروم حاشیه شهر اقامت دارند تعداد 5 کاریابی ( واقع در همین مناطق ) برگزیده شدند که پس از ارائه آموزش به کاربران و کارشناسان آنها ، صدور و تمدید کارت کار اتباع بیگانه به آنان واگذار شد که این امر منجر به کاهش چشمگیر تردد اتباع به این اداره کل و ممانعت از هدر رفتن وقت و منابع مالی آنان شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت مقوله اشتغال اتباع بیگانه در کشور این اداره کل ترتیبی اتخاذ نموده که در امر نظارت بر روند صدور و یا تمدید کارت خللی بوجود نیاید بطوریکه متقاضی با مراجعه به این کاریابی ها  مدارک لازم را ارائه نموده و این مدارک توسط کاربر کاریابی اسکن شده و بصورت آنلاین به واحد اشتغال اتباع بیگانه این اداره کل ارسال می گردد تا بطور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و پس از تایید مدارک ، کاریابی می تواند نسبت به صدور و یا تمدید کارت اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز