خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری البرز:

نرخ بالای تسهیلات مشاغل خانگی، تحقق آن‌ها را با تردید مواجه ساخته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۰۷

در توسعه مشاغل خانگی، در استان البرز، ظرفیت سازی مناسبی صورت نپذیرفته است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز، از عملکرد ناموفق سال های گذشته استان البرز، در بحثمشاغل خانگی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، ذبیح الله قائمی با بیان این مطلب، در نشست کارگروه اشتغال استان البرز افزود: اعتبار مشاغل خانگی استان البرز درسال جاری ۱۴۶ میلیارد ریال بوده که به علت بالا بودن نرخ تسهیلات مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی در ادامه گفت: به همین منظور بند " د " تبصره ۱۷ قانون بودجه ۹۳ که تسهیلات برای کمیته امداد و بهزیستی در این بخش مقرر داشته مورد بحثو تبادل نظر کارشناسی قرار گرفته است.

قائمی در ادامه با اشاره به طرح های مهم اشتغال زایی در استان البرز گفت: یکی از طرح های مهم در بحثاشتغالزایی، طرح مشاغل سبز است که موضوع آن با تفاهم نامه ای بین سازمان محیط زیست و وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری البرز ۹.۶ درصد است که برای رفع معضل بیکاری در این استان نوپا، با توجه به ظرفیت های موجود باید تدابیر جدی اندیشید.

قائمی در ادامه سرمایه گذاری بخش خصوصی را راهکار اساسی برای کاهش معضل بیکاری عنوان و از مسوولان حاضر در جلسه خواست تا این بخش مهم و تاثیرگذار اقتصادی را مورد توجه قراردهند.

وی با بیان اینکه دولت رشد اقتصادی را در دستور کار قرار داده، افزود: متاسفانه، در حوزه جذب سرمایه گذاری استان البرز، اقدام مطلوبی صورت نگرفته است و باید تلاش های بیشتری، در این زمینه صورت پذیرد.

وی در پایان، با اشاره به طرح اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز برای ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی دراین استان، گفت: اکنون طرح های نیمه تمام در بحثاشتغالزایی احصا شده و براساس نیازهای واحدهای صنفی نیاز سنجی اشتغالزایی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز