خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد تاکید کرد:

با افزایش بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود می‌توان تحریم‌ها را مدیریت کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۹۴۸

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت های داخلی برای مقابله با تحریم های ظالمانه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اخبار اقتصادی و دارایی ایران ( شادا)،  فرهاد دژپسند با بیان اینکه موضوعات مورد مطالعه علوم اجتماعی صرفا انتزاعی نیستند، اظهار داشت: اقتصاد نیز در زمره علوم اجتماعی است، بنابراین تأثیر و تأثر سایر حوزه ‌ها را به طور کامل باید در این حوزه مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: این «باید» از دو جهت واجد اهمیت فراوان است. نخست اینکه امسال «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال تعیین شده و دیگر اینکه شرایط اشتغال، تولید و ظرفیت‌های خالی اقتصاد کشور ایجاب می‌کند تا برای رسیدن به شرایط مطلوب در جامعه، از تمامی قابلیت‌ها و توانمندی‌ها به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: امروز کشور در شرایط سخت اقتصادی است و دشمن از تمامی عوامل و روزنه‌ها بر اقتصاد کشور فشار وارد می کند.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: برای مقابله با فشارها، تهدید‌ها و تحریم‌های دشمنان باید از تمامی امکانات و ظرفیت‌های داخلی در جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی بهره جست.

دژپسند یکی از نکات ضعف اقتصاد ایران را کم بودن نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید در کشور دانست و اظهار داشت: اگر نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید از 50 به 75 درصد افزایش یابد، بدون شک جهشی در رشد تولید و رونق اقتصادی کشور ایجاد می شود و برای تحقق این مهم، باید مجموعه‌ای از عوامل و زمینه‌ها را در کشور فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار، یکی از مسئولیت‌های این وزارتخانه است، تصریح کرد: باید گام‌های بلندی برای رسیدن به شرایط مطلوب برداشته شود تا سرمایه گذار و فعال اقتصادی اعم از تولید کننده و تاجر بتوانند با طیب خاطر و به سهولت، در محیطی ایمن فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: امروز اصلاح و بهبود فضای کسب و کار در کشور به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و باید با قوت و قدرت هر چه تمام ‌تر در این مسیر حرکت کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز