خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت برای اعطای وام / اختصاص وام با کارمزد 4 درصدی به کم درآمدها

کد خبر : ۶۱۷۱۰۴

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: ما توانستیم ۷۵۲ هزار میلیارد ریال از ۸۲۰۰ هزار میلیارد پیش‌بینی شده را در شرایطی که وضعیت اقتصاد خوب نبود تخصیص دهیم که ۵۰ تا ۵۵ درصد آن در زمینه اشتغال و ۳۵ درصد آن در زمینه معیشت، بهداشت....به خانوارهای کم برخوردار اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی اکبری مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت به منظور اعطای وام قرض‌الحسنه برای توانمندسازی و اشتغال روستاییان گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران با توجه به ماهیتی که دارد وام های ۳ یا ۴ درصدی را برای اشتغال زایی خرد و کوچک اختصاص می دهد.همچنین این وام در بخش های سلامت، معیشت، بهداشت با کارمزد ۴ درصدی به بخش های کم برخوردار جامعه اختصاص می یابد تا بخشی از رسالت ذاتی بانک را انجام داده باشیم.

وی ادامه داد: ما ۷۵۲ هزار فقره به ارزش ۸۲۰۰ میلیارد تومان را در شرایطی که وضعیت اقتصاد خوب نبود، تخصیص دادیم که ۵۰ تا ۵۵ درصد آن در زمینه اشتغال و ۳۵ درصد آن در زمینه معیشت، بهداشت....به خانوارهای کم برخوردار اختصاص داده شد.

وی با اشاره به همکاری بنیاد برکت گفت:  در حال حاضر با همکاری بنیاد برکت سعی می کنیم مسیر تسهیلات را به سمت اشتغال سوق دهیم و برای این منظور یک اراده قوی پشت این هدف است.

اکبری در مورد این طرح گفت:  براساس این طرح ۱۵۰۰ میلیارد ریال با نرخ تسهیلات ۳ و ۴ درصدی با دوره باز پرداخت ۴۸ یا ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده که در مرحله اول ۶۰۰ میلیارد ریال در اختیار متقاضیان قرار می گیرد

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه با توجه به توان دو طرف قابل تمدید است و امیدواریم براساس مدل های تعریف شده برای اشتغال در این طرح نتایج مفیدی برای جامعه روستاییان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز