خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت سکه در میانه کانال 4 میلیون/ سکه بیشتر از طلا تقاضا دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۸۵

کشتی آرای‌اظهار داشت: نرخ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، سکه‌های گرمی ۸۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۲ هزار تومان است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: با توجه به کاهش ۲ دلاری اونس جهانی و همچنین کاهش اندک نرخ ارز قیمت سکه و طلا نیز با کاهش روبه‌رو بوده است. بطوریکه نرخ هر قطعه سکه تمام  طرح جدید با کاهش ۳۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، سکه‌های گرمی ۸۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۲ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف با بیان اینکه استقبال از سکه نسبت به طلا بیشتر است، گفت: چون سکه به نوعی وجه نقد است و داد ستد آن آسان، فاقد مالیات و فاکتور است و امکان معامله آن در هر مکان و هر زمانی و جود دارد بیشتر مورد اقبال است.

وی تصریح کرد: کلا خرید طلا و سکه به دلیل قدرت نقدشوندگی بالا، داشتن حجم کمتر، عدم آسیب پذیری در برابر آتش سوزی و مواد شیمیایی و قابل حمل آسان نسبت به دارایی‌های دیگر مانند ارز و مسکن با استقبال بیشتری همراه است همچنین این دارایی همگام با تورم حرکت کرده و تورم اثری روی آن ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز