خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش ۵۰ هزار تومانی سکه از صبح امروز/ در سال جاری ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی تعطیل شدند/ واردات ۲۰ درصد از نیاز تولید کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۷۸

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: با توجه به افزایش سه برابری قیمت طلا و کاهش قدرت خرید مردم تقریبا ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی و رسته‌های وابسته در این سال تعطیل شده‌اند و با ادامه این روند پیش بینی می‌شود در اوایل سال ۹۸ نیز تعداد آنها افزایش یابد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: با توجه به افزایش ۵ دلاری قیمت اونس جهانی و نوسان اندک نرخ ارز، شاهد افزایش تقریبا ۵۰ هزار تومانی سکه نسبت به پنجشنبه هفته گذشته هستیم. بطوری که نرخ هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام با طرح قدیم ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر نرخ نیم سکه ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز ۸۶۰ هزار تومان است.  در ضمن هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۲۱ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف افزود: بنابراین بازار روال عادی را دارد و تقاضای هیجانی در بازار وجود ندارد، بنابراین عرضه و تقاضا متعادل هستند. با توجه به این حباب سکه با کاهش ۳۰ هزار تومانی به ۴۴۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت طلافروشان در سال ۹۷ گفت: با توجه به افزایش سه برابری قیمت طلا و کاهش قدرت خرید مردم تقریبا ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی و رسته‌های وابسته در این سال تعطیل شده‌اند و با ادامه این روند پیش بینی می‌شود در اوایل سال ۹۸ نیز تعداد آنها افزایش یابد.

کشتی‌آرای در مورد نیاز وارداتی طلای کشور گفت: ۸۰ درصد از تولید ۳۰ تا ۵۰ تنی کشور از طریق بازیافت طلا و بقیه از طریق واردات شمش طلا تامین می‌شود که این واردات بیشتر از کشورهای سوییس و کشورهای خلیج فارس صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز