خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

135 مدرسه سیستان بلوچستان پذیرای مهمانان نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۴۳۸

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: 135 مدرسه و یازده هزار و 58 کلاس دراین استان پذیرای مهمانان نوروزی هستند.

عباسعلی ارجمندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: بیشترین مسافران نوروزی در شهرستان‌های زاهدان و چابهار اسکان داده می‌شوند. با توجه به ظرفیت پایین پذیرش مدارس استان در بحث اسکان مهمانان نوروزی بیشترین پذیرش ما برای فرهنگیان خواهد بود.

ارجمندی افزود: با توجه به اولویت اسکان فرهنگیان اگر ظرفیت اضافه داشته باشیم از دیگر مسافران نیز در مدارس پذیرش می شود اما نگاه ما این است که آسیبی به مجموعه هتل‌ها در سطح استان وارد نشود اما اگر در این ایام ظرفیت هتل‌ها  در این مناطق پر شود از مدارس نیز استفاده خواهد شد و نگاه درآمدزایی در حوزه آموزش و پرورش نیست.

وی با اشاره به آماده‌سازی مدارس برای اسکان مسافران در ایام نوروز گفت: آموزش و پرورش استان برای رفاه حال مسافران عزیز تمهیداتی را در نظر گرفته است و علاوه بر مدارس، خانه معلم و معلم سراها را نیز با امکانات اولیه از جمله فرش، یخچال و تلویزیون که به راحتی مسافران نوروزی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند در نظر گرفته و ما نمی‌خواهیم از این بضاعتی که وجود دارد از معلمان دریغ کنیم.

ارجمندی عنوان کرد: 135 مدرسه و یازده هزار و 58 کلاس در سطح استان جهت اسکان این مسافران آماده سازی خواهد شد و همچنین خانه‌های معلم با امکانات بیشتری به صورت سوئیت در سه شهرستان چابهار ، زاهدان و زابل نیز در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: بیشترین مهمانان ما در این ایام از استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، کرمان، یزد و بندر عباس خواهد بود.

ارجمندی اضافه کرد: در داخل مجموعه نیز برنامه‌هایی از جمله نمایشگاه‌های سنتی و پذیرایی مختصری از بدو ورود این عزیزان در حد توان این اداره به صورت چای، آبجوش، شربت و آب معدنی از این عزیزان پذیرایی می شود و همچنین بسته‌های سوغات خود استان از جمله کلوچه به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد و در کنار ستاد اسکان نمایشگاه صنایع دستی وجود دارد در برخی از غرفه های این نمایشگاه محصولات دست ساز دانش آموزان به صورت هدیه و برخی نیز با پرداخت هزینه در اختیار مسافران عرضه می شود. سال گذشته جا کلیدی های  دست ساز  و آیینه کاری هایی در پک قرار می‌گرفت و به مسافران تقدیم می‌شد. امسال نیز این برنامه اجرا خواهد شد.

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز