خبرگزاری کار ایران

سرهنگ نادربیگی:

جاعلان اسناد ملکی در کرج دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۸۷۰

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری جاعلان اسناد ملکی که اقدام به 13 میلیارد کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد نادربیگی در جمع خبرنگاران گفت: در پی تماس صاحب یک بنگاه معاملات ملکی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر ارائه مدارک جعلی از سوی 2 نفر فروشنده یک واحد آپارتمانی، بلافاصله ماموران کلانتری 13 جهانشهر به مکان مذکور اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی ماموران مشخص شد 2 نفر به همراه مدارک شناسایی و یک‌فقره سند تک‌برگی قصد فروش یک‌واحد آپارتمانی به قیمت یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان را داشتند که به‌دلیل مشکوک شدن صاحب بنگاه به مدارک آنها، معامله فسخ شد. نامبردگان برای ادامه تحقیقات به کلانتری منتقل اما با توجه به عدم پذیرفتن جرم خود پس از صدور دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: پس از استعلام از مدارک، محرز شد اسناد و مدارک شناسایی جعلی بوده و با سرقت مدارک صاحب ملک و تغییر اصالت کارت و قرار دادن تصویر عکس یکی از متهمان روی آن به‌عنوان مالک برای فروش ملک به بنگاه مراجعه که با هوشیاری بنگاه‌دار موفق به انجام کلاهبرداری نشدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: صاحب اصلی ملک شناسایی و پس از دعوت به پلیس آگاهی در اظهارات خود بیان کرد که مدارکش سال‌ها پیش سرقت شده و این افراد را نمی‌شناسد و تاکنون ملک را به کسی نفروخته و از جعلی بودن مدارک اطلاعی ندارد.

سرهنگ نادربیگی گفت: متهمان در ادامه بازجویی‌های ماموران در مواجهه با صاحب ملک و اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان کردند یک نفر از آشنایان آنها مدارک جعلی را در اختیارشان قرار داده تا پس از انجام معامله، مبلغ فروش را بین خودشان تقسیم کنند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با تلاش ماموران، متهم مورد نظر در حال تردد با یک‌دستگاه خودرو پژو 206 در کرج شناسایی و با سرعت عمل ماموران دستگیر و در بازرسی از خودرو وی یک جلد سند دفترچه ای به نام شخص دیگری کشف شد.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر سرقت اسناد ملکی قدیمی و جعل 4 فقره اسناد کرده و از این طریق اقدام به فروش یک‌دستگاه آپارتمان به مبلغ یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان با همدستی متهمان دستگیر شده کردند و قصد فروش یک‌واحد آپارتمانی دیگر به مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان را داشتند که با دستگیری همدستانش نقشه آنها بر ملا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز