خبرگزاری کار ایران

رنجبر خبر داد:

برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال در سه نقطه شیراز/ 18تا 20 فیلم اکران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۱۸۳

معاون اداره‌کل ارشاد فارس از آغاز به کار هجدهمین جشنواره فیلم فجر از پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه در شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی رنجبر با بیان اینکه شیراز همواره بیشترین دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر استانی را در کارنامه خود دارد، افزود: استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بعد از فارس به ترتیب دوره‌های ۱۶ و ۱۴ این جشنواره را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه صفر تا صد جشنواره فیلم فجر امسال در اختیار بخش خصوصی و به مجموعه هنر شهر آفتاب سپرده شده، گفت: برون‌سپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از مدت‌ها پیش در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آغاز کردیم و امسال این موضوع را عملیاتی کردیم.

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، زمان اکران فیلم‌ها را در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا ۲۰ فیلم از فیلم‌های اصلی جشنواره را طی این ایام در شیراز به اکران درآوریم.

وی از تخصیص اعتباری بالغ بر ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای این جشنواره در شیراز خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره شامگاه پنجشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه جاری ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی هنر شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

رنجبر با تصریح اینکه جشنواره فیلم فجر امسال در سه نقطه شیراز برگزار می‌شود، گفت: تالار حافظ، پردیس سینمایی گلستان و مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب نقاطی هستند که میزبان جشنواره فیلم فجر در سال جاری هستند.

فروش بلیت‌ها از دوشنبه یا سه شنبه آغاز خواهد شد

مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز نیز در این ادامه گفت:  این دوره از جشنواره به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری شهر آفتاب شیراز و در سه نقطه برگزار خواهد شد.

محسن خباز با یادآوری اینکه این جشنواره همزمان با سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر در شیراز برگزار خواهد شد، افزود: بخشی از فیلم‌های جشنواره فجر در جدول جشنواره‌های استانی با انتخاب دبیرخانه جشنواره قرار دارند که ما تلاش کرده ایم تا بهترین فیلم‌ها را برای اکران به شیراز آوریم.

خباز با بیان اینکه تلاش کرده ایم بین ۱۸ تا ۲۰ فیلم جشنواره را به شیراز آوریم، گفت: حداقل ۶۵ اکران فیلم در طی ایام جشنواره خواهیم داشت که تالار حافظ در هر روز ۲ اکران، مجموعه شهر آفتاب حداقل ۴ اکران و پردیس گلستان حداقل یک اکران را در طی ایام برگزاری جشنواره که در روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود، خواهند داشت ضمن اینکه امکان ارتقای حدود ۵۵ سانس نیز داریم.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که بخش سیمرغ پروانه جشنواره که ویژه کودکان و نوجوانان است طی روزهای ۱۳ تا ۱۸ بهمن‌ماه و در مجتمع هنری شهر آفتاب و تنها در یک اکران نوبت صبح اجرا خواهد شد. خباز بر این نکته تأکید کرد که تلاش می‌کنیم تا این فرصت را در اختیار مدارس کم‌برخوردار شیراز قرار دهیم و ادامه داد: سامانه irantic.com به‌منظور فروش بلیت این جشنواره در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز اضافه کرد: به‌دلیل استقبال گسترده مردم از جشنواره فیلم فجر ما تلاش می‌کنیم تا اقشار مختلف مردم بتوانند از این فرصت استفاده کنند لذا برای هر بار خرید با یک کد ملی امکان خرید تنها ۴ بلیت فراهم می‌شود. وی اظهار کرد: همچنین تلاش می‌کنیم تا جلسات نقد و تحلیل برخی از فیلم‌های جشنواره را با حضور عوامل فیلم در شیراز برگزار کنیم که این برنامه متعاقباً اعلام می‌شود.

وی گفت: امسال مدارس کم برخوردار که گروه هدف جشنواره هستند برای حضور دانش آموزان در  سالن های اکران در نظر گرفته شده اند.

مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز ادامه داد: برای اهالی رسانه با توجه به اینکه مهمترین بخش این رویداد حضور رسانه هاست امسال کارت های ویژه جشنواره در نظر گرفته ایم که صرفا جهت تردد در محل های جشنواره است و برای تهیه گزارش عکس و خبر می باشد و به فراخور نیاز خبرنگاران بلیت هایی در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز به زمان اکران فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: فیلم‌های جشنواره در تالار حافظ در ساعات ۱۸ و ۲۱، در پردیس سینمایی گلستان ساعت ۲۱، سالن نارنجی مجموعه فرهنگی هنری شهر آفتاب ساعات ۱۹ و ۲۱ و سالن آبی این مجموعه ساعات ۱۸ و ۲۰ اکران خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به قیمت‌های بلیت‌ها در سال جاری گفت: قیمت بلیت برای تالار حافظ هر نفر ۱۲ هزار تومان و برای مجموعه شهر آفتاب و پردیس گلستان هر نفر ۱۵ هزار تومان انتخاب شده است. خباز با یادآوری اینکه طی دو روز تعطیل ایام دهه فجر، جشنواره هم تعطیل خواهد بود و فیلمی نمایش داده نخواهد شد، گفت: فروش بلیت‌ها نیز از دوشنبه یا سه شنبه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز