خبرگزاری کار ایران

با گذشت اولیای دم صورت گرفت؛

سی و دومین بخشش متهم به قتل در استان فارس/ اعلام رضایت پس از 18 جلسه

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۱۷

با گذشت اولیای دم، سی و دومین بخشش متهم به قتل در سال 97 با کمک اعضا و کارکنان شعبه 76 ویژه صلح و سازش استانی فارس رقم خورد.

به گزارش ایلنا، معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف فارس اظهار داشت: در جریان یک نزاع و ایراد ضرب وجرح عمدی با سلاح سرد در سال 93 در شیراز جوانی به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه خود اقرار و بازداشت و در نهایت مقدمات اجرای حکم قصاص فراهم شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبد المهدی موسوی افزود : با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه 76 ویژه صلح و سازش استانی پس از برگزاری 18 جلسه مصالحه با خانواده مقتول و صحبت با اولیاء دم  رضایت شکات حاصل  و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و رضایت خود را اعلام و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

وی در ادامه از صبر و متانت اعضای شورا در جلسه های مکرر و حضور در منزل خانواده مقتول و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین محلی تقدیر کرد و افزود: رسالت اصلی نهاد شورای حل اختلاف دستیابی به صلح وسازش و اصلی ترین نقطه هدف گذاری آن سوق دادن پرونده ها به محبت و دوستی و برادری بین مومنین است که این امر نیازمند تدبیر همه اعضا و کارکنان و همکاران ساعی ما در شوراهای حل اختلاف استان است که با تکیه بر اعتقادات و مبانی دینی گام در مسیر بسیار سخت اخذ رضایت از اولیاء دماء گذاشتند و به لطف خدا موفق عمل نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی  خاطر نشان کرد: آنچه که امروز کیمیای گم شده بشریت در دنیای به ظاهر متمدن امروز است ؛گذشت، عفو و محبت است که چنانچه انسانها در مواجهه با یکدیگر بذل نمایند، قطعا با مشکلاتی که امنیت، آسایش و آرامش همنوعان را به خطر بیندازد مواجه نخواهد شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف فارس اضافه کرد: این مورد سی و دومین پرونده قتل محکوم به قصاص است که از ابتدای امسال تاکنون در استان فارس با رضایت اولیاء دم به مصالحه ختم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز