خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایلنا:

مرزبانان ایرانی از چهار روز قبل در کنترل ما بودند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۴۱۷

در آزادی این مرزبانان، معتمدین مردم منطقه و روحانیت اهل سنت نقش مهمی داشتند و با همکاری مسئولان توانستیم بدون هیچ گونه امتیازدهی سربازان خود را آزاد کنیم.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از به کنترل گرفتن مرزبانان از چهار روز گذشته خبر داد و گفت: ‌ در آزادی این مرزبانان، معتمدین مردم منطقه و روحانیت اهل سنت نقش مهمی داشتند و با همکاری مسئولان توانستیم بدون هیچ گونه امتیازدهی سربازان خود را آزاد کنیم.

علی اصغر میرشکاری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد چگونگی آزادی مرزبانان ایرانی گفت: با محوریت شورای تامین و همکاری معتمدین مردم و روحانیت اهل سنت اقداماتی برای آزادی مرزبانان اقداماتی با این رویکرد که امنیت یک موضوع اجتماعی است صورت گرفت.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به استفاده از ظرفیت مردمی و دیپلماسی فعال دولت و اقدامات وزارت کشور‏، وزارت امور خارجه و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، اظهار کرد: با همکاری صمیمی و دلسوزانه مسئولان و کارشناسی اعضای شورای تامین موفق شدیم تا بدون هیچ گونه امتیازی به گروهک منحرف جیش العدل سربازان خود ر ا آزاد کینم البته متاسفانه یکی از نیروها به شهادت رسیده که کماکان به دنبال برگرداندن پیکر شهید به کشور هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال ایلنا که آیا پیکر شهید تحویل گروه ایرانی یا مسئولان کشور شده است، گفت: پیکر شهید هنوز تحویل کشور داده نشده است اما ما به دنبال این موضوع هستیم. برای ما حفظ جان سربازان مهم بود که البته یکی از نیروها شهید شدند. در واقع هدف ما این بود که آنها را سالم به کشور جمهوری اسلامی برگردانیم.

میرشکار با بیان اینکه گام دوم ما برگرداندن پیکر شهید جمشید دانایی فر است، ادامه داد: استاندار مسئله را به خوبی مدیریت کردند و ما موفق شدیم امنیت را نه از طریق سلاح و سخت افزار بلکه از روش نرم افزاری ایجاد کنیم. در روش نرم افزاری سلاح ما مردم هستند ما با کمک خود مردم و با همکاری علمای محترم و همینطور فضایی که در این زمینه دولت تدبیر وامید ایجاد کرده موفقیت کسب کرده و توانستیم این نتیجه خوب را بگیریم. البته این پیروزی ها را اول به محضر مقام معظم رهبری و بعد خانواده معظم شهدا، ریاست محترم جمهور و همه مردم ایران تبریک عرض می کنیم.

وی درباره همکاری دولت پاکستان در آزادسازی مرزبانان گفت: این مسئله را بگذارید بعدا پاسخ دهیم.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر سهم نیروهای مردمی در آزادی مرزبانان، اظهار کرد: بیشترین سهم را مردم داشته اند. تقریبا اکثر کارها به عهده خود مردم بوده است و ما فقط هماهنگی را با آنان انجام داده ایم.

میرشکار در پاسخ به این پرسش که زمان دقیق تحویل مرزبان‌ها و ورود آنها به کشور کی بوده است؟، گفت: مرزبانها از ۴ روز قبل در کنترل ما بوده و ما آنها را مدیریت می‌کردیم و از دو روز قبل مرزبان‌ها تحویل نیروهای مردمی معتمد شده و صبح امروز هم وارد کشور شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز