خبرگزاری کار ایران

محمدامین فرشی خبر داد:

البرز میزبان بزرگترین رویداد صنعتی استان/حضور 10 کشور خارجی و 100 هیات تجاری در نمایشگاه

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۶۷۴

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز، گفت: نمایشگاه دستاوردهای صنعتی و تولیدی استان به عنوان بزرگترین رویداد استانی با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران البرزی و با حضور بیش از 100 هیات تجاری، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدامین فرشی، در جمع خبرنگاران، گفت: بزرگترین نمایشگاه توانمندی های صنایع استان البرز، نخستین و بزرگترین رویداد اقتصادی استانی است که به زودی، فعالان اقتصادی از این فرصت ارزشمند، بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز، اظهار داشت: برای انتخاب واحدهای صنعتی با توجه به در نظر گرفتن استانداردهای لازم، واحدهایی انتخاب شدند که پیش از این در راستای صادرات محصولات خود، هدف گذاری و اقدام کرده بودند و تنها متکی به بازار داخلی، نبودند.

وی با اشاره به وسعت نمایشگاه، گفت: زمینی در حدود 2 هزار مترمربع در محل سایت موقت استان، برپا شده و با در نظر گرفتن فضایی مستقل برای شرکت های صنعتی، غرفه هایی در متراژهای مختلف در اختیار 100 واحد تولیدی-صادراتی قرار  گرفته است.

فرشی ادامه داد: در نمایشگاه با تمرکز بر اهمیت اطلاع رسانی این رویداد، تدابیر خاصی برای انتقال اخبار در نظر گرفته شده از جمله تدارک اتاق مستقل برای اصحاب رسانه و تدارک پخش مستقیم تلویزیونی که برنامه هایی چون "اقتصاد پویا" با حضور مسئولان دولتی ضبط و پخش خواهد شد.

فرشی گفت: با توجه به حضور معاون رئیس جمهور، وزیران، معاونین وزرا و با در نظر گرفتن شرکت هیات‌های تجاری داخلی و خارجی، برگزاری نشست های خبری متعدد در طول برگزاری نمایشگاه، انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز، تصریح کرد: با توجه به تحریمهای تحمیلی، کشورهای محدودی در این نمایشگاه حضور دارند که عمدتا جزو کشورهای منطقه و همسایه خواهند بود.

وی با اشاره به صادرات غیر نفتی، افزود: در چندین کشور، هدف شناسایی شدند و حدود 10 کشور و 100 هیات تجاری در این نمایشگاه حضور دارند.

فرشی با اشاره به کشورهای عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، روسیه، بلاروس، گفت: برای تبادل کالا با کشورهای افغانستان و عراق با توجه به هم مرز بودن و نیاز این کشورها، تدابیر و تصمیمات خوبی برای صادرات کالا در نظر گرفته شده است که در نمایشگاه دنبال می شود.

وی با عنوان اینکه برگزاری نمایشگاه نقطه پایانی مذاکرات صادراتی نخواهد بود اظهار داشت: نمایشگاه تنها 4 روز برگزار می شود در حالیکه ما نیازمند ادامه مذاکرات صادراتی خواهیم بود و برگزاری نمایشگاه بهانه ای برای نمایش کالاهای تولید شده در البرز است.

وی گفت: بیشتر از 10 تور صنعتی از استان های دیگر در این نمایشگاه شرکت می کنند.

نشست تجاری اقتصادی ایران و عراق با حضور مسئول میز عراق در ایران و روسای اتاق بازرگانی چند شهر عراق در این نمایشگاه با مسئولان بازرگانی ایرانی ملاقات و مذاکره خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز اظهار داشت: حضور بیش از 10 رایزن خارجی در نمایشگاه قطعی شده که در روزهای آتی نیز افزایش خواهد داشت و در مجموع از هر سفارتخانه که در کشور مستقر هستند، سفرا و رایزنان اقتصادی حدود 17 کشور خارجی به استان البرز می آیند که از نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به حضور معصومه ابتکار، افزود: نشست بانوان کارآفرین کل کشور با حضور بانوان فعال در حوزه اقتصاد، گامی موثر است که زحمات حدود 31 تولید کننده به نمایش درآید.

وی به کالاهای تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: عمده تولیدکنندگان کالاهای آرایشی، بهداشتی، شوینده، سلولزی، مواد غذایی و اقلام دارویی شرکت دارند اما به دلیل نیاز داخلی، بخش دارویی تنها نیاز استانی و کشوری را تامین خواهد کرد.

فرشی در پایان تاکید کرد: برای آماده سازی نمایشگاه، دو برابر مدت زمان اجرا به آماده سازی آن اختصاص پیدا کرد و شرکت شهرک های صنعتی صرفا به دنبال انجام وظیفه سازمانی و تکلیف کاری نبود و تمام خدمات ناشی از علاقهمندی و رضایتی بود که در به هدف رسیدن کسب خواهیم کرد و آن تولید و صادرات محصولات البرز است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

گفتنی است، بزرگترین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان البرز، 26 تا 29 آبان 97 در محل گلستان گلشهر کرج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز