خبرگزاری کار ایران

خسرو شهراز:

غلبه بر موانع پیش‌روی اجرای نمایشی فاخر، کاری طاقت‌فرساست

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۴۳۴

خسرو شهراز با اشاره به تشابه شخصیت «شاه لیر» و «امیر گلاستر» گفت: عقل لیر در اوج جنون، او را به تصمیم درست می‌رساند و گلاستر نیز تنها زمانی واقعیت را می‌بیند که چشمانش را از دست داده است.

خسرو شهراز در گفتگو با ایلنا درباره همکاری در این پروژه، گفت: باتوجه به شناخت از مسعود دلخواه و دیدن نمایش‌های موفق او، تمایل داشتم در اثری به کارگردانی دلخواه حضور یابم و با پیشنهاد کارگردان و حضور در جلسات اولیه، نقش «گلاستر» را پذیرفتم.

این بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون، افزود: قبلاً این متن را کار کرده بودم و تجربه بازی نقش لیر را دارم و در این نوبت، شخصیت متفاوتی را در قالب «گلاستر» تجربه خواهم کرد که روند شناخت عمیق‌تر آن برایم بسیار لذت‌بخش است.

شهراز درباره شخصیت «گلاستر» گفت: گلاستر شاید نیمه دیگر وجود لیر است؛ چراکه همان اتفاقات، این‌بار به شکلی متفاوت سرنوشت او را نیز رقم می‌زند. لیر با نامهربانی فرزندانش مواجه می‌شود که او را تنها می‌گذارند و گلاستر نیز در جریان دسیسه فرزند ناخلفش با لیر هم‌سرنوشت است.

وی «لیر» و «گلاستر» را از نظر وجودی بسیار مشابه و دارای سرنوشتی یکسان دانست و ادامه داد: هر دو شخصیت، زمانی به واقعیت دست می‌یابند که زندگی و هستی خود را از دست داده‌اند. لیر با از دست دادن هستی‌اش به دیوانگی می‌رسد و در اوج جنون، عقلش برای رسیدن به تصمیم درست با او همراه می‌شود و گلاستر نیز تنها زمانی با واقعیت روبه‌رو شده و آن را می‌بیند که چشمانش را از دست داده است.

غلبه بر موانع پیش‌روی اجرای نمایشی فاخر، کاری طاقت‌فرساست

 بازیگر فیلم‌های «ماهی و گربه» و «نفس» درباره تمرینات نمایش «شاه‌لیر» گفت: تمرینات به خوبی پیش می‌رود و روند لذت‌بخشی دارد، زیرا تحلیل و تفکرات دکتر دلخواه درباره این متن، بسیار حرفه‌ای و راضی‌کننده است. کارگردان، پیشنهادات خوبی درباره متن و شخصیت‌ها به بازیگران ارائه می‌کند و به‌خوبی می‌داند چگونه بازیگر و تیم را هدایت کند.

 شهراز با اشاره به صبر و تأمل کارگردان این اثر در مقابل موانع پیش‌روی اجرای نمایشی فاخر، تأکید کرد: اجرای چنین نمایشی در شرایط موجود، کاری سخت و طاقت‌فرسا است و غلبه بر مشکلات پیش‌رو که غالباً جنبه مالی دارند، تنها با صبوری و صرف انرژی و زمان زیاد، ممکن است و خوشبختانه همه این ویژگی‌ها در مسعود دلخواه یافت می‌شود.

یادآور می‌شود، پیش فروش نمایش «شاه لیر» از روز پنج شنبه ۱۰ آبان در سایت تیکت به آدرس www.tik8.com آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز