خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی خبر داد:

ثبت خانه فروغ نه تایید می‌شود نه رد

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۱۲۰

درحالی‌که ثبت خانه فروغ فرخزاد در فهرست آثار ملی تبدیل به چالشی در این حوزه شده، از یکسو مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری تهران خبر از ثبت این اثر می‌دهد و از دیگر سو مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی می‌گوید: این خبر را نه رد می‌کنم نه تایید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ درحالی که دلاور بزرگ نیا (مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری تهران) در نشست خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت خانه فروغ فرخزاد خبر داد اما فرهاد نظری (مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی) در گفتگو با ایلنا اعلام کرد: این خبر را نه رد می‌کنم نه تایید.

او گفت: از آنجا که اعلام ثبت یک اثر در فهرست میراث فرهنگی باید به تایید و تصویب رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برسد، بنابراین مدیرکل استان نمی‌تواند چنین خبری را اعلام کند.

بزرگ‌نیا همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که لوح ثبتی خانه فروغ هنوز به این اداره کل نرسیده است و شماره ثبت آن را نیز اعلام نکرد.

بنابراین گزارش، ثبت خانه فروغ فرخزاد طی ماه‌های گذشته با چالش‌های زیادی روبه رو بود. چنانکه از یکسو مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری تهران از تکمیل و ارسال پرونده ثبت به اداره ثبت آثار خبر می‌داد و از دیگر سو مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی از تکمیل نبودن پرونده برای ثبت حکایت می‌کرد. اکنون نیز در پی اعلام خبر ثبت خانه فروغ، با چالش دیگری مبنی بر تایید یا عدم تایید آن روبه رو شده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز