خبرگزاری کار ایران

خانه فروغ قربانی نقص پرونده شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۰۰۰

یک ماه از اقدام مالک خانه فروغ برای تخریب می‌گذرد و با وجود وعده‌هایی که برای ثبت این خانه در فهرست آثار ملی داده شده بود، هنوز این امر محقق نشده است. گفته می‌شود پرونده ثبت ناقص است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از یک ماه از انتشار خبر احتمال تخریب خانه فروغ فرخزاد می‌گذرد. چنانکه در آن زمان مالک خانه فروغ تمایل داشت با تخریب ملک، درصدد ساخت و ساز برآید اما با مطرح شدن این مهم در رسانه‌ها، مسئولان میراث فرهنگی ناچار به ورود شدند و در نهایت قرار شد با ارائه پرونده، خانه پدری فروغ فرخزاد به صورت اضطراری در فهرست میراث ملی ثبت شود.

گفته می‌شد، پیرمرد تفرشی که سال‌ها پیش این‌ خانه را از پدر فروغ خریده و حافظ تاریخ و خاطره‌های آن بود، فوت کرده است و ورثه می‌خواهند هرچه سریع‌تر خانه را تخریب کنند. رسانه‌ها در خواب و شهرداری منطقه ۱۱ ناحیه ۴ هم به آسانی پروانه ساخت آن را صادر کرده و کار روی کاغذ تمام است. اما با ورود شهردار منطقه ۱۱ به پرونده و مطرح شدن آن در شورای شهر تهران، رای زنی‌هایی با مالک صورت گرفت که در نهایت منجر به توافقی شد که در آن نه سیخ بسوزد نه کباب.

خانه فروغ قربانی نقص پرونده شد

اما امروز بعد از گذشت یک ماه از هیاهوی رسانه‌ای نه تنها شاهد ثبت خانه فروغ در فهرست آثار ملی نیستیم بلکه اینگونه به نظر می‌رسد که نقص در پرونده ثبت ممکن است منجر به سوختن سیخ و کباب توام با هم شود.

فرهاد نظری (مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی) درباره تاخیری که در ثبت خانه فروغ  رخ داده است به خبرنگار ایلنا گفت: طی هفته‌های گذشته با نواقصی در پرونده ثبت خانه پدری فروغ فرخزاد روبه رو بودیم. این نواقص از اسناد و مدارک گرفته تا عکس و... را شامل می‌شد. اسناد مالکیت، نقشه، ابلاغ به مالک و ... ازجمله نواقص این پرونده بود.

او ادامه داد: پرونده ثبت خانه پدری فروغ فرخزاد تقریبا کامل شده و مراحل استانی آن سپری شده‌است و به زودی در کمیته ثبت مطرح خواهد شد و اگر در این کمیته رای بیاورد که به احتمال زیاد رای خواهد آورد، در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسد.

نظری در توضیح این مهم که حدود سه هفته پیش دلاور بزرگ نیا (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران) از تکمیل بودن پرونده ثبت خانه فروغ و ارسال آن به کمیته ثبت خبر داده بود گفت: خیر این گفته نادرست است و پرونده تازه به دست ما رسیده است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی یادآور شد: با توجه به آنکه چهارشنبه هفته جاری تعطیل رسمی است، سعی می‌کنیم پرونده خانه فروغ را در جلسه آینده کمیته ثبت مطرح کنیم و درصدد ثبت آن در فهرست آثار ملی برآییم.

خانه فروغ قربانی نقص پرونده شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز