خبرگزاری کار ایران

صالحی در پیامی مطرح کرد:

جشنواره فیلم کودک و نوجوان چشم‌اندازی برای فردای روشن‌تر و جهانی امن‌تر برای کودکان است

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۴۵

وزیر ارشاد در آستانه برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به مخاطبان و دست اندرکاران این رویداد پیام داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، در پیام سید عباس صالحی آمده است: «کودکان و نوجوانان، این سرمایه های پاک و بی بدیل، ترسیمگر  فردای سرزمین های روشنی هستند که با دستان کوچک اما امیدبخش آنان ساخته خواهد شد. جان و روان کودک امروز، لوح سپیدی است که با  نوشته ها و آموزه های امروز نقش می بندد  و تربیت صحیح و موثر فرهنگی و هنری می تواند چشم اندازها و افق های روشنی را برای ساختن آینده ای پرنشاط و سرشار از امید ترسیم کند.

اهتمام به تربیت و رشد کودکان  همواره دغدغه اصحاب خرد و اهالی فرهنگ و هنر این سرزمین به ویژه دست اندرکاران هنر گرانسنگ سینما بوده است؛ به گونه ای که سینمای کودک را کانون توجه خود قرار داده و تلاش خود را برای تربیت هرچه بهتر ذائقه تصویری آن ها به کار بسته اند. برگزاری مستمر بیش از سه دهه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شاهدی بر این مدعاست و اکنون سی و یکمین دوره این جشنواره در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی فرخنده و مایه مباهات است.

بر این باورم که کودکان و نوجوانان نسل امروز، سینماگران نسل فردا هستند. از این رو طرح ایده های نو و راهگشا و تقویت خلاقیت نزد کودکان و نوجوانان در جهان بی حد و مرز امروز نیازمند توجه افزون تر و دقت بیشتر به آنان است. از رهگذر توجه به این سرمایه های پاک می توان زیباترین صحنه های آزادمنشی، میهن پرستی، ایمان و دین باوری صادقانه و صلح و دوستی را در جهان فردا به تماشا نشست. کودکانی که می توانند بر دشت ناامیدی ها بذر امید بکارند و گل نشاط بچینند. کودکانی که صلح را به جای جنگ، دوستی را به جای دشمنی و عشق را به جای نفرت بنشانند و زندگی را معنایی دوباره ببخشند.

جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، عرصه ای برای تجلی این ارزش‌ها در دیار فرهنگ و هنر، اصفهان است. با قدردانی از همدلی و یاری بی دریغ دست اندرکاران سختکوش جشنواره و هنرمندان دغدغه مند سرزمینم، امیدوارم این رویداد بین المللی و ارزشمند سینمای ایران چشم اندازی برای فردای روشنتر و جهانی امن تر برای کودکان و عاری از خشونت و دشمنی برای همگان باشد. »

سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز