خبرگزاری کار ایران

ایجاد خانه‌ها و کلینیک‌های حقوق شهروندی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۹۰۸

تفاهم نامه همکاری در زمینه بسط و توسعه حقوق شهروندی، تاسیس و راه‌اندازی خانه حقوق و کلینیک‌های حقوق شهروندی بین معاونت حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، شهرداری اصفهان و شورای اسلامی شهر به امضا رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شهردار اصفهان در دیدار با معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: بسط و توسعه حقوق شهروندی از برنامه‌های اصلی و اساسی شهرداری اصفهان است چرا که معتقدیم حفظ حقوق شهروندی باید معیار همه فعالیت‌ها باشد تا شاهد حفظ کرامت انسانی در شهرها باشیم.

قدرت الله نوروزی با اشاره به طرح تاسیس خانه حقوق و کلینیک های حقوق شهروندی در اصفهان و بر اساس این تفاهم نامه تاکید کرد: حمایت دستگاه قضایی به منظور استقرار و تثبیت کلینیک‌های حقوق شهروندی و سایر فعالیت های شهرداری در این زمینه، عاملی اساسی برای تحقق این مهم است.

وی ادامه داد: کلینیک‌های حقوق شهروندی وظیفه آموزش و ترویج اخلاق و حقوق شهروندی، معاضدت حقوقی، مشاوره حقوقی، روانشناختی و مددکاری اجتماعی را بر عهده دارند که این اقدام با حضور یک حقوقدان (وکیل دادگستری)، یک روانشناس و یک مددکار اجتماعی در فرهنگسراهای مناطق 15 گانه انجام خواهد شد.   

آمادگی شورا برای همکاری با نهادها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این دیدار گفت: با توجه به پیشینه حق‌مداری در تعالیم دینی و فرهنگی ما و سایر جوامع اسلامی از جمله سیره پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، شهرهای اسلامی باید پرچمدار حمایت و ترویج حقوق بشر و شهروندی باشند.  

فتح‌الله معین تصریح کرد:‌ شورای اسلامی شهر اصفهان برای حفظ حقوق و منافع شهروندان آماده همکاری با نهادهایی همچون وزارت دادگستری است.  

پیش‌بینی برنامه‌های علمی در زمینه حقوق شهروندی 

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری نیز  با اشاره به این که شهردار اصفهان یک حقوقدان است، اظهار کرد: این موضوع نوید بخش تبدیل اصفهان به الگوی سایر شهرها در بهبود و ترویج حقوق شهروندی است.

وی بیان کرد:‌ در قالب تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بسط و توسعه حقوق شهروندی می‌توان  برنامه‌های علمی و عملیاتی راهبردی را با شهرداری اصفهان اجرا کرد.همچنین در مقوله‌های مختلف از جمله حقوق کودک، حقوق زنان و غیره با همکاری وزارت دادگستری  گام‌های موثری برداشته خواهد شد.     

 تفاهم‌نامه همکاری در زمینه بسط و توسعه حقوق شهروندی میان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری، شهردار اصفهان و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان منعقد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز