خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی همدانی:

تحقیقات دانشگاهی باید با توجه به نیازهای واقعی کشور تعریف شوند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۷۰۵

رئیس دانشگاه آزاد کرج همراه جمعی از مدیران و اعضا هیئت‌‌رئیسه این دانشگاه با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در دیدار با جمعی از اعضا هیئت رئیسه دانشگاه آزاد کرج، ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک شعبان، به نقش مهم دانشگاه در اجتماع اشاره‌ کرد و بیان داشت: دانشگاه و قشر فرهیخته علمی، یکی از ارکان مهم توسعه فرهنگی و اقتصادی و امنیت اجتماعی هستند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری دانشگاه بر لایه‌های مختلف ساختار اجتماع، اظهار داشت: اگر این مجموعه نتواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد، خسارات جبران‌ناپذیری متوجه جنبه‌های مختلف زندگی مردم خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت بررسی و توجه به مشکلات استان و لزوم مطالعه و تحقیق در خصوص معضلات و مسائل، یادآور شد: البته با توجه به بستر منحصربه‌فرد کشاورزی موجود در استان، صنعتی کردن البرز، ظلم بزرگی بوده که طی ادوار مختلف به این منطقه شده است.

وی با اشاره به مصرف بسیار بالای منابع آبی توسط صنایع و عدم پاسخگویی آب‌های سطحی به این نیاز عظیم، خاطرنشان ساخت: امروز ما مجبور به بهره‌برداری از منابع آبی زیرزمینی‌ای شده‌ایم که متعلق به هفت‌صد سال پیش هستند و یکی از اثرات مخرب این اقدام، فرورفتن‌ها و فرونشست‌های روزافزون زمین در مناطق مختلف است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم ارتباط مؤثر دانشگاه با صنعت و کشاورزی، گفت: ارتباط مؤثر تحقیقات و پایان‌نامه‌های دانشگاهی، با معضلات و نیازهای واقعی کشاورزی و صنعت کشور، زمینه‌ساز جهش مضاعف این مجموعه‌ها و رشد روزافزون جامعه خواهد بود.

وی بیان داشت: نگرش و سیاست تولید ثروت از علم با استفاده از فرصت‌های به وجود آمده در بستر مجموعه‌هایی چون پارک‌های علم و فناوری، نباید ازنظر جامعه دانشگاهی مغفول بماند و این توان و ظرفیت، در البرز، بیش از هر استان دیگری فراهم است.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: هرچند تحصیل و کسب علم جهت سود و منفعت نفسانی پسندیده نیست، اما ثروت آفرینی از علم با نگاه کمک به جامعه و تقویت سرمایه کشور، ممدوح است.

وی افزود: زمینه‌سازی جهاتی که مربوط به توسعه‌ی علم است، وظیفه‌ی جدی مسئولین است و نباید گذاشت این زمینه‌ها، درگیر و متأثر از بازی‌های سیاسی و حزبی شده و زایل شود.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با اشاره به عدم توجه جدی به کرسی‌های آزاداندیشی در جامعه‌ی دانشگاهی، تأکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی محدود به مسائل علوم انسانی و سیاسی و فرهنگی نیستند و می‌توانند بستر مناسبی برای معرفی و ارائه‌ی ابداعات و اختراعات افراد باشند که باید با همت و اراده‌ی قوی‌تری موردتوجه قرار گیرند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به لزوم تقویت ابعاد اعتقادی و معرفتی دانشجویان، اظهار داشت: ما به دنبال این نیستیم که همه را به یک تیپ فکری و به یک سلیقه دعوت کنیم، اما وظیفه‌داریم زمینه‌های بهره‌مندی از اصول و اساس اعتقادی صحیح را برای مخاطبین خود فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا، نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها و معاونت فرهنگی وظیفه‌دارند زمینه‌های ایجاد و تقویت تقوی، بصیرت، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، وظیفه‌شناسی و تخلّق به اخلاق و آداب الهی را برای افراد فراهم کنند.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: اگر بتوانید روش درست فکر و استدلال را به مخاطب خود بیاموزید، فضا برای رشد او را فراهم کرده‌اید و چنین شخصی، در مواقف و لغزشگاه‌ها، دچار خطا در تحلیل و تصمیم‌گیری نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز