خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی همدانی:

مهمترین عامل پیشرفت و توسعه ملت‌ها کسب ثروت از مسیر علم است

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۲۱۴

امام جمعه کرج در دیدار نوروزی مسئولان با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان، گفت: برای پیشرفت و توسعه، باید زیرساخت های علم و فناوری، گسترش پیدا کند.

به گزارش ایلنا، آیت الله حسینی همدانی امروز در دیدار نوروزی با استاندار، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جمعی از مدیران کل استان؛اظهار داشت:‌ یکی از ویژگی های امسال این است که ابتدا و انتهای آن مزین به ماه رجب است و از ویژگی های ماه رجب اینکه ماه امیرالمومنین و ماه استغفار است و این امر علاوه بر اینکه وظیفه فردی و اجتماعی محسوب می شود؛ آثار مادی و معنوی فراوانی برای شخص خواهد داشت و بنوعی، امان نامه ای الهی است.

وی در ادامه با تبریک سالروز میلاد امام جواد (ع) و روز جوان، افزود: روش اداره امت اسلامی از سوی آن امام همام برای ما می تواند الگو باشد؛ آنچه که رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیز در پیام نوروزی و خطابه های خود در سال جدید برآن تاکید داشتند؛ استفاده از ظرفیت نیروهای جوان البته با شرایط بوده است.

امام جمعه کرج گفت: برای واگذاری مسئولیت به جوانان تنها جوان بودن کافی نیست؛ بلکه ویژگی ها و خصوصیتی باید وجود داشته باشد.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با بیان اینکه دنیا در حال تحولات عظیمی است و الوین تافلر نیز در کتاب خود به روند تغییر شرایط جهان پرداخته و مقام معظم رهبری نیز در این رابطه تاکید داشته اند اینکه؛ مهمترین عامل پیشرفت و توسعه ملت ها کسب ثروت از مسیر علم است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه افزود: باید زیرساخت های علمی و پارک های فناوری در کشور توسعه پیدا کند.

امام جمعه کرج گفت: علم و جوان گرایی دو سرمایه مهم محسوب می شود و اگر جامعه ای عالم و دانشمند داشته باشد و اما توانایی رشد و بهره مندی از این سرمایه ها را نداشته باشد باید فقط برخودمان خرده بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه امروز قدرت دفاعی و موشکی حرف اول را نمی زند؛ عنوان کرد: امروز دانش علم حرف اول را می زند و باید بر روی این اصل متمرکز شویم.

امام جمعه کرج در محور دیگری با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تاکید بر خرید و حمایت از کالای ایرانی و شعار سال قرار داده شده و لازم است مردم و مسئولان به این مهم اهمیت دهند.

وی افزود: مصرف کالای ایرانی باید بین مردم به یک فرهنگ تبدیل شود و موج فرهنگ مصرف کالای ایرانی به جریان بیفتد.

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد:‌ مسئولان نیز در تشویق و ترویج مصرف کالای ایرانی اهتمام کنند و اگر موانعی در این زمینه وجود دارد برداشته شود.

امام جمعه کرج همچنین با بیان اینکه استاندارالبرز از بدو ورود به استان نیز برتوسعه اشتغال و احیا تولید تاکید داشته اند؛ افزود؛ امیدمی رود در سال جدید نیز بسترهای رونق تولید و برداشتن رکود و مصرف کالای ایرانی محور کار استان قرار گیرد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته در مقطعی اهتمام عمومی به این امر داشتند و شاید جهشی در این زمینه بوده ایم؛ گفت: این روند باید در مصرف نیازهای داخلی دستگاه ها نیز مورد توجه واقع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز