خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران خبرداد:

غربالگری 80 درصد از نوزادان مازندرانی در بدو تولد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۹۴۰

مدیر کل بهزیستی مازندران از غربالگری 80 درصد از نوزادان بدو تولد در مازندران خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سعید آرام صبح امروز در  همایش روز جهانی معلولین که در سالن  سید رسول حسینی ساری برگزار شد با اشاره به 12 آذر روز و هفته معلولان اظهار داشت:جامعه معلولین هر استانی بزرگترین اقلیت آن جامعه به شمار آمده و از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به قانون جامع ویژه حمایت از معلولین افزود: هر معلولی در جامعه حق دارد در جریان عادی جامعه زندگی کند بنابراین باید فرصت برابر برای همه معلولین جامعه ایجاد شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران به مدیریت مدبرانه رئیس بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: با حضور دکتر محسنی بند پی بهزیستی از جایگاه  و منزلتی خوبی در جامعه برخوردار شد.

 وی به خرید تجهیزات کمک توانبخشی معلولان در استان اشاره کرد و گفت: توزیع لوازم کمک توانبخشی در استان به روز شده و هیچ معلولی پشت نوبت نیست.

آرام ساخت مسکن معلولین برای خانواده هایی که بیش از دو معلول دارند را از اقدامات این نهاد حمایتی عنوان کرد و افزود: 128 مسکن روستایی و 135 مسکن شهری برای خانواده های بیش از دو معلول ساخته شد که 50 مسکن تا پایان آذر ماه به این خانواده ها تحویل داده می شود.

وی عنوان کرد: 80 درصد از نوزادان در بدو تولد غربالگری شنوایی و 85 درصد از کودکان 3 تا 6 سال نیز غربالگری بینایی شدند.

مدیر کل بهزیستی مازندران از استاندار مازندران خواستار شد تا برای ایجاد توسعه پایدار و فراگیر و فراهم کردن هرگونه امکانات برای جامعه معلولین از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

به گزارش ایلنا ،نمایشگاه توانمندی معلولین مازندران در حاشیه این مراسم در معرض دید عموم قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز