خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا؛

ضوابط معافیت فرزند دوم خانواده ایثارگر و مددجو تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۶۱

ضابطه جایگزینی کارت معافیت بواسطه استخدام در نیروهای مسلح، در مورد معافیت برادر ایثارگر اعمال نمی‌شود.

سازمان وظیفه عمومی ناجا ضوابط مربوط به معافیت فرزند دوم ایثارگر و مددجو را با ابطال کارت معافیت فرزند اول به واسطه استخدام وی در نیروهای مسلح تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، این سازمان طی اطلاعیه ای اعلام داشت: ایثارگرانی که بواسطه جبهه، جانبازی و اسارت و همچنین مادرفاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا بهزیستی و همچنین ماده(۶) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، فرزند خود را معاف می نمایند، چنانچه همان فرزند پس از اخذ کارت معافیت، در یکی از نیروهای مسلح به عنوان نظامی(کادر ثابت یا پیمانی) استخدام گردد، امتیاز معافیت به قوت خود باقی بوده و با ابطال کارت معافیت صادره، می توانند برای فرزند دیگر خود با همان امتیاز تقاضای معافیت نمایند.

لازم به ذکر است: در خصوص جایگزینی کارت معافیت مادر فاقد همسر تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی و بهزیستی و همچنین ماده(۶) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، فرزندی که می خواهد از این معافیت استفاده نماید نباید غیبت داشته باشد.

گفتنی است: ضابطه جایگزینی کارت معافیت بواسطه استخدام در نیروهای مسلح، در مورد معافیت برادر ایثارگر اعمال نمی‌شود.

این اطلاعیه می افزاید، ملاک بهره مندی از این تسهیلات، استخدام در نیروهای مسلح و ارائه حکم کارگزینی و همچنین صدور گواهی استخدامی منوط به طی تمام مراحل گزینش و استخدام و صدور اولین فیش حقوقی و اشتغال به خدمت خواهد بود.

همچنین کلیه مشمولانی که تاکنون از معافیت های فوق استفاده نموده اندو یا بعدا استفاده می نماینددر شمول این ابلاغیه قرار می گیرند.

لازم به ذکر است: ایثارگر یا مددجو می بایست از طریق سازمان صادر کننده گواهی، ابطال کارت معافیت فرزند اول و صدور گواهی معافیت برای فرزند دوم را تقاضا نماید.

شایان ذکر است: مشمول می بایست با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس + ۱۰) شهرستان محل سکونت خود مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز