خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بی‌تفاوتی برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای قانون جامع معلولان

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۱۱۵

مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: در قانون جامع معلولان موارد حمایتی وجود دارد که متاسفانه به دلایل مختلف دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای آنها بی‌تفاوت هستند.

 اسداله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد افزود: بزرگترین‌چالش معلولان توزیع ناعادلانه و نابرابر فرصت‌ها و تبعیض در حوزه‌های‌اقتصادی اعم از اشتغال، تامین‌نشدن حداقل معیشت، عدم‌تحقق سهم ۳درصدی استخدام معلولان، مسکن، عدم مناسب سازی اماکن عمومی، مسائل فرهنگی  و ...است که معلولان بطور مستمر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اظهار داشت: روش رفع بسیاری از مشکلات و مسائل ذکر شده در قانون جامع معلولان مشخص شده که متاسفانه به دلایل مختلف دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای آنها بی‌تفاوت بوده اند.

مدیرکل بهزیستی استان لرستان‌گفت: حفظ کرامت معلولان مبتنی بر حضور در اجتماع، مستقل زیستن، تحصیل، ورزش و سایر نیازهای اساسی است و می بایست به آن توجه ویژه شود.

حیدری تاکید کرد: بر اساس قانون جامع حقوق معلولان، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی موظفند ۱۰ درصد ساخت مسکن را به معلولان تخصیص دهند و زمین مورد نیاز ساخت مسکن آنها را تامین کنند.

وی با تبیین اقدامات بهزیستی لرستان در خصوص مسکن معلولان‌گفت:حدود ۳هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی تا کنون ساخته شده و ۹۶۲ واحد نیز در دست اقدام است.

۲۵۰ هزار مترمربع از معابر لرستان برای معلولان مناسب‌سازی شد

مدیرکل بهزیستی لرستان با تبیین مسائل و مشکلات مناسب‌سازی معابرعمومی افزود: خوشبختانه بیش از ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر لرستان برای معلولان مناسب‌سازی شده است.

وی اظهار داشت: در دو سال اخیر به اندازه سال‌های گذشته مناسب‌سازی معابر صورت گرفته به طوریکه در سال ۹۴ حدود ۱۳۳ هزار متر مربع و در شش ماه اول سال ۹۵ حدود ۱۱۹ هزار متر مربع از معابر مناسب‌سازی شده است.

وی ادامه داد: استراتژی دولت تدبیر و امید در خصوص معلولیت و معلولین که با دستور ریاست سازمان بهزیستی کشور ابلاغ شده است، پیشگیری و توانمندسازی است که در بعد پیشگیری غربالگری بینایی، شنوایی، آزمایش ژنتیک دانش آموزی و پیش از ازدواج و برنامه‌های مشاوره و آگاه‌سازی از معلولیت‌ها انجام می شود.

وی تعداد معلولان تحصیل کرده و جویای کار را ۴۶۹ نفر برشمرد و افزود: ۲۸۵ نفر از آنها لیسانس و ۵۶ نفر نیز کارشناس ارشد هستند که باید از طریق تشکل‌ها و نهادهای مردمی مشکل اشتغال آنها رفع شود.

حیدری یادآور شد: البته برای حدود ۵۷۱ نفر از معلولان روستایی از طریق استاد و شاگردی و برای ۲۳۰ نفر از افراد تحصیل کرده اشتغال ایجاد شده که این کافی نیست و نیازمند تلاش بیشتر در راستای رفع مشکل اشتغال معلولان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز