مدیرکل بهزیستی مازندران:
اورژانس اجتماعی و خط ۱۴۸۰ آماده ارائه خدمات روانی و حمایتی به شهروندان در بحران

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در پی وقایع اخیر، اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خط صدای مشاور ۱۴۸۰ و تیمهای محب بهزیستی مازندران با آمادگی کامل در خدمت شهروندان بهویژه سالمندان و کودکان و سایر گروههای آسیبپذیر هستند تا در این شرایط، حمایتهای لازم روانی و اجتماعی را ارائه دهند.
به گزارش ایلنا؛ فریبا بریمانی با تأکید بر اهمیت مراقبت از گروههای آسیبپذیر، اعلام کرد: در شرایط اضطراری، سالمندان و کودکان بیش از هر زمان دیگری به حمایت عاطفی و روانی نیاز دارند. خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و خط صدای مشاور ۱۴۸۰ با حضور روانشناسان و مشاوران مجرب در حوزههای روانشناختی، کنترل و کاهش اضطراب و اضطراب ناشی از سانحه (ptsd)، کنترل و کاهش افکار و اقدام به خودکشی، افزایش تابآوری و ارتقا سطح سلامت روان در تمامی ردههای سنی بهصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات مشاورهای و مداخله در بحران هستند تا هیچ شهروندی در تنهایی و اضطراب رها نشود.
وی افزود: تیمهای محب نیز با حضور در مناطق مختلف استان، بهویژه در محلههای کم برخوردار، از گروههای آسیبپذیر مانند سالمندان، کودکان بیسرپرست، زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت در زمان بحران حمایت میکنند. دریافت مشاوره در زمان استرس و بحران میتواند از آسیبهای روانی بلندمدت پیشگیری کند.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: شهروندان میتوانند در صورت نیاز به کمکهای روانی یا اجتماعی، بهویژه برای سالمندان، کودکان، افراد در معرض آسیب و آسیبدیده اجتماعی از طریق تماس با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و صدای مشاور ۱۴۸۰ بهصورت رایگان از خدمات تخصصی روانشناختی بهرهمند شوند.
این اقدامات نشاندهنده عزم جدی اداره کل بهزیستی مازندران برای حمایت از آحاد جامعه در شرایط بحرانی است. یادمان باشد؛ در روزهای سخت، هیچکس تنها نیست.