خبرگزاری کار ایران

بیژن عالی‌پور خبر داد:

ادامه عملیات مهار آتش چاه 147 رگ سفید/ خارج کردن تجهیزات سالم در اولویت

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۰۳۷

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به روند فعالیت‌ها به‌منظور مهار آتش چاه 147 رگ سفید گفت: تلاش برای مهار آتش با همکاری این شرکت و شرکت ملی حفاری ایران ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مناطق نفت خیز جنوب، بیژن عالی‌پور درباره اقدام‌هایی که هم‌‏اکنون به‌منظور مهار آتش در دستور کار قرار دارد، گفت: عملیات به‌منظور خارج کردن تجهیزات از محوطه چاه ادامه دارد و اولویت خارج کردن تجهیزاتی است که آسیب کمتری دیده‌اند.

وی با اشاره به آماده‌سازی استخر و احداث 250 کیلومتر خط لوله چهار اینچ برای عملیات مهار آتش، ادامه داد: با توجه به همکاری کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این عملیات از جمله کارکنان شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و آغاجاری، احداث کمپ برای استقرار کارکنان نیز در دستور کار قرار دارد.

عالی‌پور با اشاره به برنامه امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای حفر 2 حلقه چاه به منظور انجام عملیات مهار از کف، عنوان کرد: امیدواریم با حفر چاه عمودی در فاصله 350 متری چاه 147، بتوانیم نسبت به خفه کردن چاه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌‎ها برای مهار آتش چاه 147 با همکاری و همدلی صمیمانه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران با برنامه‏‌ریزی دقیق و منسجم و با کار شبانه ‎روزی کارکنان در این منطقه ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد که این آتش و فوران، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شود.

چاه 147 میدان رگ سفید روز یکشنبه هفتم آبان ماه حین عملیات حفاری، بر اثر فوران گاز دچار آتش سوزی شد؛ بر اثر این حادثه دستگاه حفاری 95 فتح شرکت ملی حفاری ایران آتش گرفت و 2 تن از کارکنان این شرکت جان باختند.

میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب‌شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب‌غرب) محصور شده است.

این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال 1345 آغاز شد. بهره‌برداری از بخش غربی میدان(رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره‌برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-2) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز