خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام تاکید کرد:

مجازات سنگین برای خروج غیرقانونی زائران از کشور/ چهار بانده شدن مسیر ایلام به مهران

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۲۹۵

استاندار ایلام گفت: زائران اربعین حسینی بدون ویزا از مرز مهران برگشت خواهند خورد.

به گزارش ایلنا، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: هماهنگی بسیار خوبی میان مسئولان دوایر مختلف از لشگری و کشوری طی مدت سپری شده برقرار بوده است.

دشتکی افزود: طی این مدت اکثریت قریب به اتفاق زائران قوانین و مقررات را رعایت کردند و افرادی که بدون روادید به مرز مهران آمده بودند برگشت خورده و در ورودی‌های استان با تدبیر خاص مدارک زائران کنترل شد.

وی گفت: تمامی زائرین مشتاق زیارت اباعبدالله (ع) باید عبور مجاز را مدنظر داشته باشند و اگر فردی بدون گذرنامه خروج داشته باشد دولت عراق با آنها برخورد شدیدی خواهد داشت و مجازات خروج غیرقانونی سنگین است.

استاندار ایلام تاکید کرد: خیل مشتاقان از مرز مهران به سمت عراق در حرکت است و با همکاری نیروی انتظامی در حال عبور از مرز هستند و در مجموع تاکنون بیش از 800 هزار نفر از مهران تردد کرده‌اند.

سلیمانی گفت: لایه بندی‌های خوبی توسط نیروی انتظامی برای کنترل جمعیت صورت گرفته است. طراحی برای برگشت جمعیت نیز صورت گرفته و در روزهای آخر اربعین بحث عمده در رابطه با نظم بخشی به ورود زائران است.

استاندار ایلام یادآور شد: این کنترل تردد باعث می‌شود در سال‌های آینده تردد غیرمجاز نداشته باشیم و مردم با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مرزها مراجعه کنند. کنترل تردد زائرین به لحاظ مدارک خروج در عرصه بین‌الملل اعتبار نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران را افزایش می‌دهد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بطور قطع تا اربعین سال آینده زیرساخت‌های مورد نیاز تکمیل خواهد شد و بویژه از نظر راه‌های ارتباطی با چهاربانده کردن مسیر ایلام به مهران مشکلی از این نظر نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: 980 میلیارد ریال برای بهسازی جاده‌های ارتباطی منتهی به مرز مهران هزینه خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به تعطیلی چند روزه مدارس شهر مهران به دلیل تردد زائران گفت: باید تلاش شود خللی در برنامه آموزشی مدارس ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز