خبرگزاری کار ایران

امکان دریافت مشاوره حقوقی ۲۴ ساعته برای مردم فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۷۰

تماس گرفتن با کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای دادگستری نیازی است که هر شخصی بیش از یک بار با آن رو‌به‌رو می‌شود. اما برآورده کردن این نیاز در گذر زمان تغییر شکل و حالت داده است.

 

توضیح آن که تا ده سال گذشته تنها راهی که برای ارتباط گرفتن با کارشناسان و مشاوران حقوقی وجود داشت و می‌توانستیم پاسخ پرسش‌های خود را از ایشان مطالبه کنیم، عبارت بود از مراجعه حضوری به دفتر وکلا که اصولا باید با تعیین وقت قبلی صورت می‌پذیرفت.

تعیین وقت و مراجعه حضوری برای مشاوره با وکلا، این امر را بسیار زمان‌بر کرده و برای اشخاص شرایط مطلوبی محسوب نمی‌شد.

در ادامه و در سال‌های بعد، شماره تلفن‌هایی برای دریافت مشاوره حقوقی معرفی شد که با تماس با آن می‌توانستیم با مشاوران حقوقی قضایی ارتباط بگیریم و حتی برخی از این شماره تماس‌ها به صورت شبانه‌روزی پاسخگو بودند، اما هزینه تماس‌های یاد شده نسبت به روش‌های سابق بسیار بیشتر بود.

هر چه به زمان حال نزدیک‌تر شدیم روش‌های ارتباط گرفتن افراد با یکدیگر متنوع‌تر و خدمات مشاوره‌ای که در اختیار اشخاص قرار دارد به روش‌های متنوع‌تر و با هزینه‌های مقرون به صرفه‌تر مهیا شده است.

به گونه‌ای که امروزه مشاوره‌های حقوقی به صورت آنلاین در 24 ساعت شبانه‌روز مهیا بوده و هزینه‌ای که بابت آن باید پرداخت شود نیز کاملا مناسب و مقرون به صرفه است.

مشاوره‌های حقوقی آنلاین می‌تواند شامل تماس‌های تصویری، تماس‌های صوتی و نیز رد و بدل کردن پیام با مشاوران باشد، اما صرف‌نظر از نحوه ارتباط گرفتن، این خدمات به صورت 24 ساعته مهیا شده و می‌توان با کم‌ترین دردسر و هزینه با مشاوران ارتباط گرفت.

محاسن مشاوره حقوقی آنلاین که به صورت 24 ساعته فراهم است را باید در موارد متعددی جستجو کرد که برخی از آن‌ها به قراری است که در ادامه معرفی می‌شود.

برداشته شدن محدودیت جغرافیایی

زمانی که برای مشاوره حضوری با کارشناسان حقوقی و وکلای دادگستری ارتباط می‌گرفتیم، ناگزیر از حضور در دفتر ایشان بودیم و در نتیجه در انتخاب مشاور باید به فاصله جغرافیایی که با دفتر وی داشتیم فکر می‌کردیم.

به عبارت ساده‌تر نه تنها باید انتخاب خود را به شهر محل اقامت خود محدود می‌کردیم، بلکه ترجیحا نزدیک‌ترین دفتر حقوقی به خود را باید انتخاب می‌کردیم.

در مشاوره تلفنی محدودیت جغرافیایی برداشته شد اما تماس‌ها استانی محسوب می‌گردید، در حال حاضر و به کمک مشاوره حقوقی آنلاین، می‌توان از هر نقطه‌ای از ایران به دفتر هر مشاور یا وکیلی در هر نقطه دیگری از ایران متصل شد و بدون پرداخت هزینه اضافی بابت دوری مسیر، ارتباط برقرار کرد.

برطرف شدن مشکل حضور فیزیکی، به صرفه‌جویی در زمان نیز انجامیده است. در واقع دیگر نیازی نیست که برای حضور در دفتر وکیل یا مشاور، زمان مشخصی را برای طی کردن مسیر به ویژه در زمان‌ها ترافیک صرف کنیم.

در نهایت آن که با مشاوره آنلاین حتی اشخاصی که در ایران اقامت ندارند نیز می‌توانند به راحتی با مشاوران و وکلای داخل ایران ارتباط بگیرند.

مقرون به صرفه بودن

در مشاوره حقوقی آنلاین، هیچگونه هزینه جانبی پرداخت نمی‌کنیم. هزینههای همچون حمل و نقل تا دفتر حقوقی، اختصاص دادن زمان و احتمالا مرخصی گرفتن از محل کار و نیز هزینه تماس‌های مشاوره‌ای که به نسبت گران قیمت محسوب می‌شدند.

در این نوع از مشاوره که به هر دو صورت رایگان و غیر رایگان در دسترس است، کم‌ترین هزینه ممکن به اشخاص تحمیل میشود.

صرفه‌جویی در زمان

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت در مشاوره آنلاین، صرفه‌جویی در زمان است که به لطف این سبک مشاوره فراهم می‌شود. در مشاوره حقوقی آنلاین تنها زمانی که باید صرف شود برای مدت مشاوره است.

در واقع در این سبک از ارتباط گرفتن با مشاوران، نه تنها احتیاجی به تماس قبلی و تعیین وقت نیست، بلکه احتیاجی به اختصاص دادن زمان برای طی کردن مسیر و حضور در محل وکیل نیز نخواهیم داشت.

حتی در مشاوره‌های تلفنی کاملا این احتمال وجود دارد که در زمان تماس گرفتن شما، خط تلفن مشغول بوده و ناگزیر از تلاش‌های متعدد باشید، اما در مشاوره حقوقی آنلاین، هرگاه که اراده نمایید، بدون صرف زمان اضافه یا برنامه‌ریزی قبلی، می‌توانید به مشاور حقوقی متصل شده و سوالات خود را مطرح نمایید.

امکان دریافت  مشاوره حقوقی ۲۴ ساعته برای مردم فراهم شد

تنوع در موضوع مشاوره و مشاوران در دسترس

از دیگر نکات مثبت مشاوره حقوقی 24 ساعته که اصولا از طریق آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد، شامل تنوع در انتخاب مشاور مناسب خود است.

در واقع در این سبک از دریافت مشاوره، هیچ محدودیتی در انتخاب موضوع نخواهید داشت، می‌توانید راجع به هر موضوعی اعم از موضوعات عمومی یا تخصصی با مشاوران ارتباط بگیرید و نیز محدودیتی در انتخاب مشاور خود ندارید.

در واقع و به لطف حفظ پیشینه هر مشاور و اطلاعاتی که در سامانه‌ها وجود دارد، می‌توانید پیش از انتخاب مشاور خود راجع به تخصص و دانش وی تحقیق کرده و سپس بدون نگرانی نسبت به محل اقامت یا دفتر کار نامبرده، ارتباط خود را با وی برقرار سازید.

تخصص مشاوران به ویژه در موضوعاتی که به صورت روزمره مطرح نشده بلکه جنبه تخصصی دارد بسیار حائز اهمیت است.

در واقع هر یک از مشاوران یک یا چند حوزه تخصصی دارند که در رابطه با آن می‌توانند بیشترین اطلاعات را به صورت مناسب‌تر در اختیار شما قرار دهند و انتخاب مشاور مناسب در فضای مشاوره آنلاین راحت‌تر خواهد بود.

در ادامه به برخی از موضوعات تخصصی که می‌توانید در رابطه با آن‌ها مشاوره حقوقی دریافت نمایید را با هم مرور می‌کنیم.

موضوعات مربوط به حقوق خانواده

حقوق خانواده که یکی از شاخه‌های مهم در حقوق مدنی ایران است، شامل موضوعاتی همچون نفقه، مهریه، حضانت طفل، طلاق و انواع آن و نیز موضوعات دیگری همچون اجرت المثل ایام زوجیت، تنصیف اموال، حق تحصیل، حق مسکن و دیگر موارد است.

موضوعات حقوق خانواده از جمله حساس‌ترین بخشهای حقوق شمرده می‌شود و چون با احساسات و عواطف طرفین در ارتباط است، باید با دقت کامل بررسی و ارائه نظر شود تا از ورود آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

موضوعات مربوط به حقوق کار

حقوق کار در ایران که اصلی‌ترین سند آن را باید قانون کار بدانیم، به تعداد قابل توجهی از اشخاص مربوط است که به عنوان کارگر و یا کارفرما فعالیت دارند.

در واقع قوانین و مقررات بیان شده در قانون کار و آیین‌نامه‌های مربوطه، برای کلیه اشخاصی که به موجب قرارداد کار با یکدیگر ارتباط دارند جاری می‌شود.

از آنجا که به بیان قانون کار، محتوای این قانون برای هر شخصی که کارگر محسوب شود، (‌یعنی در ازای دریافت حق السعی برای کارفرما و به حساب کارفرما اقدام کند‌) و یا کارفرما شناخته شود، (‌که طرف مقابل قرارداد کار است‌)، و نیز بر کارگاه‌ها (‌که محل کار کارگر و کارفرما محسوب می‌شود‌) جاری خواهد بود.

با توجه به گستره این قانون، مشخص است که سوالات و مسائل متعددی وجود خواهد داشت که ارتباط گرفتن با مشاور حقوقی برای پاسخ دادن به آن‌ها کاملا مناسب مینماید.

موضوعات مربوط به حقوق قراردادها

حوزه مهم دیگری که در آن انواع قوانین و مقرره‌های ملی و بین المللی نقش آفرین خواهد بود و اثرات متعددی برای افراد ایجاد می‌کند، موضوعات مربوط به حقوق قرارداد هاست.

موضوعات این بخش کاملا تخصصی بوده و باید به کمک کارشناسان امور قراردادها و یا وکلای دادگستری که در این زمینه تجربه و دانش کافی داشته باشند، مطرح و مرتفع شود. خوشبختانه مشاوره‌های آنلاین 24 ساعته در این مورد نیز کاملا کمک‌رسان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز