خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی مطرح کرد؛

فرسودگی ماشین آلات معدنی/ ماشین آلات معدنی مونتاژ کالاهای چینی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۱۰۹

مشاور رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی گفت: بسیاری از تولیدکنندگان قطعات را به صورت CKD وارد می کنند و نهایتاً با اسمبل تجهیزات چینی کشور را تبدیل به یک بازار بزرگ برای این محصولات کردند و عملاً تولیدی در داخل انجام نمی‌شود.

مجید سروش، مشاور رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد فرسودگی ماشین آلات معدنی بیان کرد: متاسفانه سالهاست که دسترسی ما نسبت به کشورهای رقیب برای خرید ماشین آلات معدنی بسیار محدود شده است.

وی ادامه داد: یک بخشی از این محدودیت ها به دلیل تحریم‌های خارجی بوده که دسترسی ما را به نظام مالی قطع کرده است و متاسفانه این موضوع باعث شده که نتوانیم از ابزارهای مالی بین‌المللی برای تامین مالی جهت بروز رسانی ماشین آلات استفاده کنیم.

سروش، تولید داخلی ماشین آلات معدنی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: برای اطلاع دقیق از این موضوع، باید نگاه عمیق‌تری به این مسئله داشته باشیم و ببینیم در دنیا چه خبر است؟

مشاور رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی بیان کرد: تنها حدود ۲۰۰ تولیدکننده ماشین آلات صنعتی در جهان وجود دارد در حالی که در حال حاضر حدود ۲۰ شرکت داخلی در ایران مدعی تولید ماشین آلات صنعتی هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از تولیدکنندگان قطعات را به صورت CKD وارد کشور می کنند و نهایتاً با اسمبل تجهیزات چینی کشور را تبدیل به یک بازار بزرگ برای این محصولات کرده اند و عملاً تولیدی در داخل کشور انجام نمی‌شود.

سروش تاکید کرد: در واقع تمامی ماشین‌آلات مونتاژ کالاهای چینی هستند و با نام ایران در داخل کشور توزیع می‌شود. این اتفاق همچون حوزه‌های دیگر باعث یک اختلاف قیمتی بسیار بین مصرف کننده داخلی و قیمت های جهانی شده است که گاهی اوقات این اختلاف موجب افزایش قیمتی ۳ تا ۴ برابر در بازار شده است.

مشاور رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ۷۷۰ معدن در کشور تعطیل هستند که عمدتا شامل معادن کوچک و متوسط مقیاس می شوند که به دلیل عدم دسترسی به ماشین آلات در قیمت مناسب فعالیت آنها اقتصادی نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز