خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تحقق ۵۰ درصدی تسهیلات و اعتبارت مصوب دولت برای زلزله زدگان خوی / لزوم تسریع پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۹۹۶

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات و تسهیلات مصوب هیات دولت در خصوص زلزله زدگان خوی محقق شده است.

جعفر برزگر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در زلزله هشتم بهمن ماه، سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد نیازمند احداث و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد تعمیری در شهرستان خوی شناسایی شد گفت: با حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی و تامین منابع، ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات و تسهیلات مصوب هیات دولت در این خصوص محقق شده است.

برزگر افزود: پس از گذشت کمتر از ۴ ماه از وقوع زمین لرزه در خوی، از مجموع ۲ هزار و ۱۲۰ واحد، عملیات بازسازی ۸۵ درصد واحدهای مسکونی احداثی شروع شده و در یک هزار و ۸۱۲ واحد مسکونی احداثی نیز عملیات پی کنی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در بیش از یک هزار  و ۲۱۴ واحد مسکونی اجرای فونداسیون، ۸۸۳ واحد مسکونی نصب اسکلت  و ۳۰۷ واحد مسکونی اجرای سقف به اتمام رسیده است و  صاحبان ۶ واحد اکنون در منازل جدید خود ساکن هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تصریح کرد: در خصوص واحدهای مسکونی تعمیری نیز دستور کار تعمیرات  ۲۴ هزار واحد مسکونی در زلزله هشتم بهمن سال گذشته به مالکان این واحدهای مسکونی صادر شده است.

برزگر خاطر نشان کرد: همچنین برای کمک به واحدهای مسکونی احداثی میلگرد، سیمان و ماسه بدون مشکل در منطقه تامین و توزیع شده که با توجه به تسهیلات اولیه‌ای که داده شده است روند اجرایی کارهای ساختمانی در حال انجام است.

برزگر با بیان اینکه، در حال حاضر روند صدور پروانه ساختمانی در شهر خوی به کندی صورت می گیرد گفت: با توجه به قول مساعد شهردار خوی و نظام مهندسی امیدواریم شاهد افزایش  سرعت در این بخش باشیم.

به گفته برزگر، روند بازسازی در مناطق روستایی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه،تمامی  متقاضیان واحد های مسکونی به ویژه واحدهای مسکونی احداثی به منظور عقد قرارداد ازسوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک های عامل  معرفی شده اند گفت: در حال حاضر منتظر شروع انعقاد قرارداد و واریزی‌ تسهیلات هستیم که در این خصوص نیازمند همکاری بانک‌های عامل هستیم.

 وی با درخواست از مدیران عامل بانک‌ها جهت تسریع در پرداخت تسهیلات گفت: مردم منتظر پرداخت تسهیلات برای انجام کارها هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با بیان اینکه از یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی احداثی در  زلزله ۱۳ مهرماه سال گذشته  در شهر خوی و روستاهای اطراف بخش مرکزی، عملیات اجرایی در بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکونی آعاز گردیده گفت: و در ۱۰۰۰ واحد مسکونی احداثی عملیات پی کنی و اجرای بتن   انجام گرفته است.

برزگر با اشاره به اینکه عملیات احداث برخی واحد ها در این زلزله کمتر از سه ماه به پایان رسیده است گفت: هم اکنون  صاحبان ۳۰۰ واحد مسکونی در منازل جدید خود ساکن شده‌اند.

وی افزود: در این بازسازی از مجموع یک هزار و ۱۰۰ واحد احداثی بخش مرکزی شهرستان خوی بتن فنداسیون ۷۹۰ واحد مسکونی اجرا شده و در ۵۰۰واحد مسکونی احداثی عملیات دیوارچینی به اتمام رسیده است.

برزگر همچنین به تامین کامل مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان بصورت  رایگان و  اهدائی از سوی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: همچنین ۲۸۰ دستگاه اسکلت پیش ساخته پیچ و مهره ای برای این واحدها مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت:براساس مصوبه هیئت دولت پس از تخصیص مبالغ کمک های بلاعوض تا کنون مبلغ  ۱۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به حساب مالکان  واحدهای احداثی و تعمیری و ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت به حساب ۹۳۰ واحد احداثی در زلزله ۱۳ مهرماه واریز شده است.

برزگر تصریح کرد:همچنین تاکنون ۵ هزار و‌۹۷۹ نفر از مالکان واحدهای احداثی و تعمیری برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای عقد قرارداد به بانک های عامل معرفی شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه،براساس مصوبه هیئت دولت در زلزله ۱۳ مهر ماه مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای واحدهای احداثی روستایی و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای واحدهای احداثی شهری مصوب شده است گفت: این تسهیلات براساس  پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی در سه مرحله به حساب مالکان این واحدها واریز شده است.

وی با بیان اینکه پایان خرداد ماه امسال را پایان عملیات اجرایی بازسازی مناطق زلزله زده ۱۳ مهرماه اعلام شده است گفت: عملیات اجرایی در این حوزه از  پیشرفت خوبی برخوردار است.

به گفته برزگر پرونده بازسازی واحدهای زلزله زده ۱۳ مهر خوی در پایان خرداد بسته می شود.

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز