خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

کارگران ساختمانی در صدر حوادث کارگری قزوین قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۹۳۵

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: حوادث یکی از مشکلات جدی کارگران ساختمانی است و همین باعث شده کارگران ساختمانی بیشترین حوادث کارگری را به خود اختصاص دهد.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین به اشاره به مشکلات کارگران ساختمانی گفت: یکی از مشکلات حاد کارگران ساختمانی بیمه است که همچنان بلاتکلیف هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: دومین مشکل، حوادث است و همین موضوع باعث شده شاهد حوادث مختلف و حتی فوتی و یا نقص عضو در کارگران ساختمانی باشیم.

وی عنوان کرد: نداشتن ایمنی کافی از مواردی است که آمار حوادث در بخش کارگران ساختمانی را افزایش داده است.

کریمی بیان کرد: در قانون هم خلاءهایی وجود دارد؛ کار ساختمانی جزء مشاغل سخت و زیان آور است اما این امر در قانون لحاظ نشده است و بازنشستگی کارگران ساختمانی مانند کارگران معمولی لحاظ شده، از طرف دیگر این افراد مانند کارگران عادی امکان استفاده از بیمه و خدمات درمان را ندارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه کارگران ساختمانی ممکن است به صورت پیوسته و مداوم کار نداشته باشند، افرادی هم که بیمه هستند امکان پرداخت حق بیمه را نخواهند داشت و همین باعث شده بیمه آن‌ها در بازه‌های زمانی چند ماهه قطع شود.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز